Nagar w silniku przyczynia się do dużo większego (nadmiernego) spalania się oleju. Przedmuchy gazów spalinowych powoduje utlenianie się oleju oraz utratę właściwości smarnych. Wpływa to na proces suchego tarcia i dużo szybszego starzenia się silnika samochodu. Należy przed każdą wymianą oleju oczyścić układ smarowania, używając olej czyszczący Forte Motor Flush. Należy pamiętać, że przy każdej wymianie aż 15% starego oleju pozostaje w układzie. Oczyszczanie układu pozwala nie tylko usunąć cały stary olej ale też pozbyć się osadzonych na elementach, drobin – czyli zjawiska, jakim jest nagar w silniku. W ten sposób w istotny sposób wpłyniemy na zwiększenie filmu olejowego w silniku, co zmniejsza tarcie i jego zużycie.
Olej silnikowy krąży w systemie, którego ruch jest wspomagany pompą olejową. W ciągu godziny przeciętny silnik 4-suwowy przepompowuje ok 1350 litrów oleju. W niektórych częściach silnika wymagany jest intensywny przepływ a w niektórych olej podawany jest rozbryzgowo np. w rozrządzie. Skutkuje to konsekwencjami takimi jak osadzanie się zanieczyszczeń w miejscach mniej lub bardziej na nie narażone. Zanieczyszczenia przyczyniają się do powstawania problemów związanych z nieprawidłowych działaniem całego systemu.
Początkiem zmian czystości w systemie olejowym są przedmuchy gazów spalinowych przez nieszczelne pierścienie , uszczelniające cylindry. Brudne spaliny , przedostając się w dół silnika powodują wytwarzanie się w oleju m.in. tlenków azotu NOx. Powoduje to zmianę właściwości oleju.
Oczyszczając silnik co 15 tys km, skutecznie chroni się silnik przed zjawiskiem jakim jest nagar w silniku-nadmierne spalanie oleju.