Brudny olej znamy wszyscy. Często jednak nie dostrzegamy mikrobiologicznego zanieczyszczenia układu klimatyzacji. Można go rozpoznać po zapachu stęchlizny w samochodzie.
Poniżej znajdują się przykłady samodzielnej kontroli zanieczyszczeń.
Zanieczyszczenia mikrobiologiczne na parowniku systemu klimatyzacji, z biegiem czasu narastają. W parowniku czynnik chłodniczy przechodzi ze stanu ciekłego w stan gazowy. Podczas tego procesu, z obudowy parownika odbierane jest ciepło, przez co dochodzi do ochłodzenia. Zewnętrzna strona parownika staje się wilgotna, a wilgoć ta stanowi pożywkę dla mikroorganizmów takich jak bakterie, drożdże i grzyby. Duży przyrost tych mikroorganizmów może powodować nieprzyjemny zapach we wnętrzu pojazdu oraz podrażnienia i alergie.
Usterka |
Diagnoza |
Porada |
Zapach stęchlizny, zanieczyszczone powietrze | Mikroorganizmy na parowniku | Oczyścić ukł. klimatyzacji |
Zapach dymu nikotynowego | Poprzedni właściciel palił tytoń w samochodzie | Oczyścić ukł. klimatyzacji |
Podrażnienie układu oddechowego | Mikroorganizmy na parowniku | Oczyścić ukł. klimatyzacji |
Alergeny w powietrzu kabiny, nieświeże powietrze | Mikroorganizmy na parowniku | Oczyścić ukł. klimatyzacji |
Parowanie szyb | Źle działa klimatyzacja | Kontrola ukł. klimatyzacji |
Warsztat może oczyścić system klimatyzacji pojazdu środkiem Forte Air Conditioner Treatment. Więcej informacji na temat systemu klimatyzacji i jego oczyszczania można znaleźć tutaj.
Ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju w samochodzie. Aby zrobić to dobrze należy wykonać następujące czynności:
W zależności od objawów, zalecamy przeprowadzenie oczyszczenia silnika i układu paliwowego w profesjonalnym warsztacie.
Usterka |
Diagnoza |
Porada |
poziom oleju wzrasta | przedostawanie się paliwa do oleju | oczyścić układ zasilania i olejowy |
nadmierne zużycie oleju | zanieczyszczony układ olejowy | oczyścić układ zasilania i olejowy |
Czarny, gęsty osad w oleju | zanieczyszczony układ olejowy | oczyścić układ zasilania i olejowy |
Bardzo gęsty olej | zanieczyszczony układ olejowy | oczyścić układ zasilania i olejowy |
Zanieczyszczenia na korku wlewu oleju są widoczne w postaci czarnego osadu lub białej emulsji, składającej się z wody i oleju, nazywanej również „majonezem” (biały osad). Przyczyną ich powstawania jest zwykle słabe funkcjonowanie odpowietrzania skrzyni korbowej, w połączeniu z wykonywaniem dużej ilości krótkich przejazdów. Forte zaleca w takich przypadkach przeprowadzenie wewnętrznego oczyszczania silnika. Czyszczenie pierścieni i czyszczenie wtryskiwaczy pomoże w utrzymaniu czystości wewnętrznej. Pojazd może działać optymalnie tylko wtedy, jeżeli wnętrze silnika jest czyste.
Typowy przypadek występowania białego osadu („majonezu”).