Samodzielnie przeprowadź kontrolę zanieczyszczeń

Brudny olej znamy wszyscy. Często jednak nie dostrzegamy mikrobiologicznego zanieczyszczenia układu klimatyzacji. Można go rozpoznać po zapachu stęchlizny w samochodzie.

Poniżej znajdują się przykłady samodzielnej kontroli zanieczyszczeń.

NL402_wBWuM75h_airco[1]Zanieczyszczenie systemu klimatyzacji

Zanieczyszczenia mikrobiologiczne na parowniku systemu klimatyzacji, z biegiem czasu narastają. W parowniku czynnik chłodniczy przechodzi ze stanu ciekłego w stan gazowy. Podczas tego procesu, z obudowy parownika odbierane jest ciepło, przez co dochodzi do ochłodzenia. Zewnętrzna strona parownika staje się wilgotna, a wilgoć ta stanowi pożywkę dla mikroorganizmów takich jak bakterie, drożdże i grzyby. Duży przyrost tych mikroorganizmów może powodować nieprzyjemny zapach we wnętrzu pojazdu oraz podrażnienia i alergie.

Usterka

Diagnoza

Porada

Zapach stęchlizny, zanieczyszczone powietrze Mikroorganizmy na parowniku Oczyścić ukł. klimatyzacji
Zapach dymu nikotynowego Poprzedni właściciel palił tytoń w samochodzie Oczyścić ukł. klimatyzacji
Podrażnienie układu oddechowego Mikroorganizmy na parowniku Oczyścić ukł. klimatyzacji
Alergeny w powietrzu kabiny, nieświeże powietrze Mikroorganizmy na parowniku Oczyścić ukł. klimatyzacji
Parowanie szyb Źle działa klimatyzacja Kontrola ukł. klimatyzacji

Warsztat może oczyścić system klimatyzacji pojazdu środkiem Forte Air Conditioner Treatment. Więcej informacji na temat systemu klimatyzacji i jego oczyszczania można znaleźć tutaj.

Zanieczyszczenie oleju silnikowego

Ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju w samochodzie. Aby zrobić to dobrze należy wykonać następujące czynności:

  1. sprawdzanie poziomu oleju rozpocząć po 10 minutach od wyłączenia silnika
  2. upewnić się, czy pojazd stoi równo, a kontrolę najlepiej wykonywać zawsze w tym samym miejscu
  3. wyjąć bagnet z silnika i oczyścić dolną część z oleju
  4. włożyć bagnet z powrotem do wnętrza silnika, upewniając się, że wchodzi prawidłowo
  5. ponownie wyjąć bagnet
  6. odczytać poziom oleju (prawidłowy znajduje się pomiędzy maksymalnym a minimalnym poziomem, nie powinien być poniżej minimalnego!)
  7. sprawdzić kolor i gęstość (lepkość) oleju na bagnecie

W zależności od objawów, zalecamy przeprowadzenie oczyszczenia silnika i układu paliwowego w profesjonalnym warsztacie.

Usterka

Diagnoza

Porada

poziom oleju wzrasta przedostawanie się paliwa do oleju oczyścić układ zasilania i olejowy
nadmierne zużycie oleju zanieczyszczony układ olejowy oczyścić układ zasilania i olejowy
Czarny, gęsty osad w oleju zanieczyszczony układ olejowy oczyścić układ zasilania i olejowy
Bardzo gęsty olej zanieczyszczony układ olejowy oczyścić układ zasilania i olejowy


Kontrola filtra

Zanieczyszczenia na korku wlewu oleju są widoczne w postaci czarnego osadu lub białej emulsji, składającej się z wody i oleju, nazywanej również „majonezem” (biały osad). Przyczyną ich powstawania jest zwykle słabe funkcjonowanie odpowietrzania skrzyni korbowej, w połączeniu z wykonywaniem dużej ilości krótkich przejazdów. Forte zaleca w takich przypadkach przeprowadzenie wewnętrznego oczyszczania silnika. Czyszczenie pierścieni i czyszczenie wtryskiwaczy pomoże w utrzymaniu czystości wewnętrznej. Pojazd może działać optymalnie tylko wtedy, jeżeli wnętrze silnika jest czyste.

NL402_WdoJGJPy_White-sludge[1]

Typowy przypadek występowania białego osadu („majonezu”).

Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ