Usterka regeneracji filtra DPF-FAP. Dlaczego zapala się kontrolka DPF.

Usterka regeneracji filtra DPF-FAP MAN – zapalenie się kontrolki DPF.

Usterka regeneracji filtra DPF-FAP MAN:

Dlaczego w nowych samochodach z silnikiem diesla, tak często zapala się kontrolka dotycząca regeneracji filtra cząstek stałych.

Odpowiedź

Filtr cząsteczek stałych ma za zadanie zatrzymać sadzę oraz oczyścić spaliny. W chwili nadmiernego wypełnienia go zanieczyszczeniami, dochodzi do uaktywnienia procesu jego regeneracji, polegającego na wypalaniu zanieczyszczeń. Zjawisko to zachodzi podczas działania odpowiednio wysokiej temperatury. Najczęściej do pełnej regeneracji dochodzi podczas jazdy na dłuższym dystansie i przy większych szybkościach.

W przypadku poruszania się samochodem jedynie w cyklu miejskim, proces regeneracji nie może się w pełni zakończyć – wówczas lampka na kokpicie będzie o tym informować kierowcę. Każda rozpoczęta regeneracja powoduje dodatkowy wtrysk paliwa, co w istotnym stopniu wpływa na poziom zużywanego paliwa przez silnik. Po kilku nie zakończonych procesach regeneracji, wystąpi usterka regeneracji filtra DPF-FAP MAN. System sterowania poinformuje nas o konieczności ręcznej regeneracji, którą możemy wykonać w warsztacie.

Jednak często manualna regeneracja, choć kosztowna, nie skutkuje wystarczająco długim bezawaryjnym okresem jazdy. Często już po kilku dniach mamy podobny problem. Dlatego, oprócz manualnej regeneracji należy wykonać poniższe czynności.

Sposób naprawy

Należy dodać do baku 1 x Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner, który polepszy proces spalania mieszanki a co za tym idzie ograniczymy powód usterki. W tym samym czasie do baku należy dodać równocześnie Forte DPF Cleaner and Regenerator, który może zastąpić lub wspomóc proces pełnej regeneracji. Wpłynie to bezpośrednio na wypalenie się nadmiernych zanieczyszczeń w filtrze cząsteczek stałych, jak również w katalizatorze. Usterka regeneracji filtra DPF-FAP MAN zostanie trwale usunięta. Żeby pozbyć się usterek zupełnie należałoby razem z oczyszczaniem układu zasilania i filtra cząstek stałych, przeprowadzić te procesy w układzie smarowania i kolektora ssącego. Wykonuje się to poprzez dodanie oleju czyszczącego Forte Motor Flush do brudnego oleju, przed wymianą (1 dawka 400ml x 2 litry oleju). Należy płukać silnik przez ok 1 godzinę. Równocześnie należy oczyszczać kolektor ssący przy użyciu aerozolu Forte Diesel Intake Cleaner

Rada!

Dla aut używanych głównie w cyklu miejskim należy stosować Forte DPF Cleaner and Regenerator (400 ml), raz na 5.000 km , wlewając go do baku na max 50 litrów paliwa. Co 15.000 km należy wlewać jedną dawkę (400 ml) Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner do pełnego baku.

 

kontrolka filtra dpf kontrolka dpf

 


Chcesz kupić produkty Forté? Masz problem techniczny? Napisz do nas.

Opisz swój problem, podaj nam swój e-mail i najbliższe miasto, gdzie chcesz nabyć nasz produkt, a my podamy ci adres, gdzie znajdziesz nasze innowacyjne preparaty skutecznie oczyszczające podzespoły silnika.

Tagi: , , ,


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ