Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI -sposób naprawy usterki w Citroenie C5
Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI – naprawa usterki w Citroenie C5 procedura Forte
Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI 1.6 THP w Citroenie C5, przebieg -145 tys. km.
W procesie diagnozy ustalono następujące usterki pracy silnika :
Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI 1.6 THP w Citroenie C5 objawiające się nierówną pracą (szarpanie) w szerokim przedziale obrotów
Nadmierne spalanie oleju
Przyczyny powstania usterek: wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI, utrata mocy, nadmierne spalanie oleju
Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze źle rozpylają paliwo. Dzieje się tak z powodu z powodu używania paliwa, zawierającego do 10% biokomponentów (bioetanol). W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
Z powodu niepełnego spalania, w komorach, rowkach i na pierścieniach tłokowych, uszczelniających cylindry, odłożył się nagar i lak. Częściowo zablokowane pierścienie uszczelniające, doprowadzają do przedmuchów spalin z komór spalania, do układu korbowo-tłokowego
Olej ulega procesom utleniania. W układzie smarowania następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń. Osady nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia systemu
Układ wentylacji skrzyni korbowej wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR. W konsekwencji zanieczyszczają się zawory ssące i kolektor dolotowy.
Zanieczyszczany, przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania za mało powietrza.
Źle skomponowana mieszanka paliwowo- powietrzna, spalając się w komorach, doprowadza do powstawania, jeszcze większych zanieczyszczeń.
Sposób naprawy usterki.
Należy oczyścić :
Wtryskiwacze
Komory spalania
Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry
Układ smarowania
Układ kolektora ssącego
Zawory ssące
Do oczyszczenia układu dolotowego i zaworów ssących, wybraliśmy ręczną procedurę, zakładającą demontaż kolektora. Sposób naprawy usterki zakłada m.in ręczne czyszczenie zaworów i kolektora ssącego po jego demontażu
Przed przystąpieniem do oczyszczania wlano do baku , do 30 litrów benzyny : 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Petrol Saver
Do układu smarowania, do brudnego oleju dodano olej czyszczący 2 x Forte Motor Flush (po 400ml) – razem 0,8 litra
Zawory i kolektor zostały oczyszczone ręcznie, przy użyciu 1 x Forte Valve Cleaner
Efekty po czyszczeniu :
1.Wyeliminowano usterkę wypadających zapłonów
2. Oczyszczono kompletnie kolektor ssący i zawory. Powietrze dostaje się do komór spalania w odpowiedni sposób (zawirowanie) i w optymalnych dawkach
3. Układ smarowania został odblokowany, a pierścienie uszczelniły cylindry, zmniejszając przedmuchy oraz spalanie oleju.
4. Odnotowano znaczny wzrost mocy i dynamiki silnika
Żeby efekty czyszczenia były długotrwałe, należy wdrożyć co 15 tys. profilaktykę Forte oczyszczania silnika:
Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.