Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI -sposób naprawy usterki w Citroenie C5

Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI – naprawa usterki w Citroenie C5 procedura Forte

Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI 1.6 THP w  Citroenie C5,   przebieg -145 tys. km.

W procesie diagnozy ustalono następujące usterki pracy silnika :

  • Wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI 1.6 THP w  Citroenie C5 objawiające się nierówną pracą (szarpanie) w szerokim przedziale obrotów
  • Nadmierne spalanie oleju

Przyczyny powstania usterek: wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DI, utrata mocy, nadmierne spalanie oleju

  • Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze źle rozpylają paliwo. Dzieje się tak z powodu z powodu używania paliwa, zawierającego do 10% biokomponentów (bioetanol). W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
  • Z powodu niepełnego spalania, w komorach, rowkach i na pierścieniach tłokowych, uszczelniających cylindry, odłożył się nagar i lak. Częściowo zablokowane pierścienie uszczelniające, doprowadzają do przedmuchów spalin z komór spalania, do układu korbowo-tłokowego
  • Olej ulega procesom utleniania. W układzie smarowania następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń. Osady nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia systemu
  • wypadanie zapłonów w silniku benzynowym DIUkład wentylacji skrzyni korbowej wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR. W konsekwencji zanieczyszczają się zawory ssące i kolektor dolotowy.
  • Zanieczyszczany, przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania za mało powietrza.
  • Źle skomponowana mieszanka paliwowo- powietrzna, spalając się w komorach, doprowadza do powstawania, jeszcze większych zanieczyszczeń.

Sposób naprawy usterki.

Należy oczyścić :

  • Wtryskiwacze
  • Komory spalania
  • Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry
  • Układ smarowania
  • Układ kolektora ssącego
  • Zawory ssące

Do oczyszczenia układu dolotowego i zaworów ssących, wybraliśmy ręczną procedurę, zakładającą demontaż kolektora. Sposób naprawy usterki zakłada m.in ręczne czyszczenie zaworów  i kolektora ssącego po jego demontażu

  • Przed przystąpieniem do oczyszczania wlano do baku , do 30 litrów benzyny : 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Petrol Saver
  • Do układu smarowania, do brudnego oleju dodano olej czyszczący 2  x Forte Motor Flush (po 400ml) –  razem 0,8 litra
  • Zawory i kolektor zostały oczyszczone ręcznie, przy użyciu 1 x Forte Valve Cleaner

Efekty po czyszczeniu :

1.Wyeliminowano usterkę wypadających zapłonów

2. Oczyszczono kompletnie kolektor ssący i zawory. Powietrze dostaje się do komór spalania w odpowiedni sposób (zawirowanie)     i  w optymalnych dawkach

3. Układ smarowania został odblokowany, a pierścienie uszczelniły cylindry,  zmniejszając przedmuchy oraz spalanie oleju.

4. Odnotowano znaczny wzrost mocy i dynamiki silnika

Żeby efekty czyszczenia były długotrwałe, należy wdrożyć co 15 tys.
profilaktykę Forte oczyszczania silnika: 

Należy przy każdej wymianie oleju:

• Wlać do baku do 50 litrów ON  1 x Fuel System Cleaner+  1 x Forte Petrol Saver
• Wlać do brudnego oleju przed wymianą 1 x Forte Motor Flush i płukać układ smarowania przez 20 min
• Wlać do nowego oleju po wymianie 1 x Forte Top End Treatment

 


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ