#2-ga część wywiadu Marcina Suszczewskiego z Romanem Gradkowskim

#2-ga część wywiadu Marcina Suszczewskiego z Romanem Gradkowskim

W drugiej części zastanawiamy sie nad zmianami w konstrukcji współczesnych silników. Porównujemy je z tymi ,  produkowanymi 20 lat temu. Różnice konstrukcyjne w bezpośredni sposób wpływają na konieczność zmian sposobów serwisowania aut. Powstała konieczność cyklicznego, raz na 15 tys km, oczyszczania podzespołów w tym wtryskiwaczy.

Taki sposób wpływa  bezusterkowość silników oraz przedłużenie okresu ich bezawaryjnej pracy.

Obok zmian konstrukcyjnych, zmianom podlegają też paliwa. Obecnie w benzynie mamy 10% biokomponentów, w postaci alkoholu etylowego, pochodzącego z roślin. Używanie takiego paliwa znacznie przyspiesza formowanie się zanieczyszczeń na końcówkach wtryskiwaczy, w postaci laku i nagaru.

zanieczyszczone wtryskiwacze

Zanieczyszczony wtryskiwacz benzynowy

 

Cykliczne oczyszczanie wtryskiwaczy powoduje optymalny skład mieszanki paliwowo-powietrznej, która spalając się w komorach , nie pozostawia żadnych zanieczyszczeń. W silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (DI), szczególnie ważne jest niedopuszczenie do odkładania się nagaru w rowkach pierścieni uszczelniających cylindry. Eliminuje to przedmuchy spalin do układu korbowo-tłokowego. Czysty układ smarowania, nie przekazuje brudnych oparów olejowych do kolektora ssącego. W ten sposób zawory ssące pozostają czyste, a powietrze  idealnie zawirowane, trafia bez zakłóceń do komór spalania, łączy sie z paliwem i tworzy mieszankę o optymalnym składzie

 

 


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ