W drugiej części zastanawiamy sie nad zmianami w konstrukcji współczesnych silników. Porównujemy je z tymi , produkowanymi 20 lat temu. Różnice konstrukcyjne w bezpośredni sposób wpływają na konieczność zmian sposobów serwisowania aut. Powstała konieczność cyklicznego, raz na 15 tys km, oczyszczania podzespołów w tym wtryskiwaczy.
Taki sposób wpływa bezusterkowość silników oraz przedłużenie okresu ich bezawaryjnej pracy.
Obok zmian konstrukcyjnych, zmianom podlegają też paliwa. Obecnie w benzynie mamy 10% biokomponentów, w postaci alkoholu etylowego, pochodzącego z roślin. Używanie takiego paliwa znacznie przyspiesza formowanie się zanieczyszczeń na końcówkach wtryskiwaczy, w postaci laku i nagaru.
Cykliczne oczyszczanie wtryskiwaczy powoduje optymalny skład mieszanki paliwowo-powietrznej, która spalając się w komorach , nie pozostawia żadnych zanieczyszczeń. W silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (DI), szczególnie ważne jest niedopuszczenie do odkładania się nagaru w rowkach pierścieni uszczelniających cylindry. Eliminuje to przedmuchy spalin do układu korbowo-tłokowego. Czysty układ smarowania, nie przekazuje brudnych oparów olejowych do kolektora ssącego. W ten sposób zawory ssące pozostają czyste, a powietrze idealnie zawirowane, trafia bez zakłóceń do komór spalania, łączy sie z paliwem i tworzy mieszankę o optymalnym składzie