W tej rozmowie zajmujemy się tzw. „obiegiem brudu” A więc zastanawiamy sie wspólnie jakie znaczenie ma dla prawidłowej pracy silnika proces jego zanienieczyszczania się. Odpowiemy na pytanie, czy ten stan jest nieunikniony?
Ponadto zwracamy uwagę na błędy merytoryczne, jakie popełniają mechanicy i kierowcy w serwisowaniu nowoczesnych silników. Panuje powszechne przeświadczenie, że stosowanie dobrej jakości oleju oraz częste jego wymiany, wystarczają do bezawaryjnej eksploatacji. Przykładem, że ta teza jest błędna są silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DI) typu FSI lub 1,6 HTP .
Odkładajacy się brud w układzie olejowym jest transportowany do kolektora i na zawory ssące juz od pierwszych kilometrów . Silniki o przebiegach do 50 tys. km. sa już znacznie zanieczyszczone.
Usterka filtra cząstek stałych DPF/FAP, w postaci jego całkowitej blokady, powoduje brak możliwości uruchomienia silnika. Przy...
czytaj więcej
Usterka filtra cząstek stałych DPF/FAP, w postaci trybu awaryjnego silnika, jest dość kłopotliwa. Przy poruszaniu sie...
czytaj więcej
Infolinia (+48) 501 059 474
E-mail roman.gradkowski@forte-nwe.pl
Kontakt pon.-pt. w godz. 9:00 - 18:00
ul. Połczyńska 93/7, 01-301 Warszawa