Czyszczenie kolektora i zaworów ssących benzyna DI

Czyszczenie kolektora i zaworów ssących benzyna DI

Czyszczenie kolektora i zaworów ssących benzyna DI – metoda Forte bezpośredniego podawania Forte Valve Cleaner przez podciśnienie

W silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (DI) dochodzi do usterek : wypadania zapłonów i nadmiernego spalania oleju. W silnikach o przebiegach ok 50 tys km , oczyszczanie można przeprowadzić, podając pianę Forte Valve Cleaner , przez podciśnienie. Drugą metodą czyszczenia tych elementów jest ręczne usuwanie zanieczyszczeń po uprzednim demontażu kolektora. Drugi sposób jest przeznaczony dla aut powyżej 100 tys km przebiegu.

Diagnoza powstawania zanieczyszczeń oraz usterki wypadanie zapłonów

  • Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze źle rozpylają paliwo. Dzieje się tak z powodu z powodu używania paliwa, zawierającego do 10% biokomponentów (bioetanol). W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
  • Z powodu niepełnego spalania, w komorach, rowkach i na pierścieniach tłokowych, uszczelniających cylindry, odłożył się nagar i lak. Częściowo zablokowane pierścienie uszczelniające, doprowadzają do przedmuchów spalin z komór spalania, do układu korbowo-tłokowego
  • Olej ulega procesom utleniania. W układzie smarowania następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń. Osady nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia system.
  • Układ wentylacji skrzyni korbowej wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR. W konsekwencji zanieczyszczają się zawory ssące i kolektor dolotowy.
  • Zanieczyszczany, przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania za mało powietrza.
  • Źle skomponowana mieszanka paliwowo- powietrzna, spalając się w komorach, doprowadza do powstawania, jeszcze większych zanieczyszczeń.

Ręczna metoda oczyszczania silnika w tym kolektora polega na oczyszczeniu :

  • Wtryskiwaczy
  • Komór spalania
  • Rowków i pierścieni uszczelniających cylindry
  • Układu smarowania
  • Układu kolektora ssącego
  • Zaworów ssących

Układ dolotowy i zawory ssące, oczyszcza się ręcznie przed wcześniejszym , zakładającą demontażem kolektora.

Sposób czyszczenia.

Przed przystąpieniem do oczyszczania wlano do baku , do 30 litrów benzyny : 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Petrol Saver

  • Do układu smarowania, do brudnego oleju dodano olej czyszczący 2  x Forte Motor Flush (po 400ml) –  razem 0,8 litra
  • Zawory i kolektor zostały oczyszczone ręcznie, przy użyciu 1 x Forte Valve Cleaner

Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ