Filtr cząstek stałych -artykuł Forte w  miesięczniku”Nowoczesny Warsztat”

Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF, fr.fi ltre àparticules, FAP ) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu – to definicja, jaką podaje Wikipedia.

…filtr cząstek stałych. Co to praktycznie oznacza dla kierowców? Odpowiedzi na to pytanie
można łatwo udzielić. Brzmi ona – kłopoty….

pełen tekst-Filtr cząstek stałych  filtr-cz-st-nowoczesny-warsztat

….Zastanówmy się teraz czy takie działanie jest najbardziej optymalne dla kierowcy? Czy może istnieją inne, bardziej skuteczne i tańsze metody? Czy wreszcie, na jak długo metoda wypalania filtra urządzeniem diagnostycznym, da nam efekty jazdy bez usterek tego elementu? Żeby odpowiedzieć na te pytania, chcę uzmysłowić czytelnikom skąd pochodzi sadza i co, będzie sprzyjało większej emisji.

Właśnie proces znacznego, niepełnego spalania paliwa, będzie bezpośrednio sprawcą szybkiego nagromadzania się sadzy. Co więc go powoduje?

Wiele czynników na to wpływa. Może to być uszkodzenie mechaniczne jakiegoś elementu:
układu zasilania, dolotu, wydechowego. Jednak w większości przypadków, szczególnie na samym początku pojawienia się usterki działania filtra, są to zanieczyszczenia, takie jak lak i nagar. Sprzyja temu jazda na krótkich odcinkach, nierozgrzanym silnikiem oraz częste używanie samochodu w cyklu miejskim….

…W związku z powyższym nasuwa się wniosek, że samo oczyszczenie filtra cząstek stałych, w jakikolwiek sposób , nie daje szansy na długą bezawaryjną jazdę. Raczej ta usterka do nas wróci szybciej niż później. Co w takim razie zrobić ?Odpowiedź jest prosta. Trzeba zastosować sposób, gwarantujący usunięcie nie tylko usterki (skutek) ale też i jej przyczynę.  Forte właśnie dostarcza takich metod. Proponuje dodanie do baku preparat Forte DPF Cleaner And Regenerator, który posiada w składzie – tlenek ceru. Dzięki temu preparatowi można skutecznie pozbyć się sadzy…

…Metoda polega również na oczyszczaniu filtra cząstek stałych, jednak żeby efekty były pozytywne, należy równocześnie oczyścić wszystkie układy: zasilania , olejowy, dolotu i filtra cząstek stałych.  Wymagane jest tu zastosowanie wielu różnych produktów, zgodnie z procedurą Forté, jednak cały proces oczyszczania musi być zainicjowany, przez oczyszczanie kolektora ssącego. Procedura powoduje znaczne podwyższenie temperatury spalin, przy jednoczesnym obniżaniu, przez Forte DPF Cleaner And Regenerator, punktu brzegowego spalenia się sadzy w filtrze….


Forté jest częścią ITW