FSI zanieczyszczony silnik

FSI zanieczyszczony silnik .

Zapraszam do obejrzenia relacji z kompleksowego oczyszczania silnika samochodu Volkswagen 2,0 FSI o przebiegu 135 tysięcy kilometrów. 

Silnik przed oczyszczaniem pracował poprawnie. System sterowania nie zgłaszał żadnych błędów domyślnych, jednak jego właściciel, wiedząc o często występujących usterkach w tych rodzajach silników : wypadania zapłonów i nadmiernej konsumpcji oleju , zdecydował się na badanie endoskopowe zaworów.

Analiza, jaką wykonaliśmy potwierdziła konieczność oczyszczenia FSI zanieczyszczony silnik.
Ponadto ilość nagaru na grzybach zaworowych, kolektorze i płytkach dzielących, jednoznacznie wskazywała wybór najbardziej efektywnej metody, uwzględniającą demontaż kolektora i ręczne czyszczenie zaworów.

Do kompleksowego czyszczenia Forte,

FSI zanieczyszczony silnik,  należy użyć jednocześnie kilka produktów: FORTE  NEW GENERATION MOTOR FLUSH, FORTE FUEL SYSTEM CLEANER , FORTE PETROL SAVER, FORTE VALVE CLEANER , FORTE TOP END TREATMENT . Oczyszczanie rozpoczęliśmy podając do każdego cylindra, na tłoki,

preparat Forte Valve Cleaner

, w celu wstępnego rozmiękczenia nagaru, zgromadzonego w rowkach i pierścieniach tłokowych. Proces podawania preparatu podzielono na 4 części , co 15 min. Wykonywano to podczas demontażu kolektora, za każdym razem rozprowadzając produkt po cylindrach. W tym celu blokowano jedno koło i obracano drugim. Było to możliwe, ponieważ samochód miał manualną skrzynię biegów. Po demontażu kolektora, obracając wałem korbowym, znaleziono takie ich ułożenie, że 3 cylindry były całkowicie zamknięte zaworami a jeden pozostawał otwarty. Po podaniu Forte Valve Cleaner, trzy szczelnie zamknięte zaworami cylindry, zostały całkowicie pokryte płynem czyszczącym.
Następnie pozostawiono FSI zanieczyszczony silnik, na 15 godzin (do rana) w celu przereagowania preparatu z twardym nagarem na zaworach. Rano w łatwy sposób, za pomocą skrobaka usunięto plastyczny, rozmiękczony nagar. Po jego zeskrobaniu i pozbyciu się płynu Forte Valve Cleaner, usuwamy pozostałości, sprężonym powietrzem. Po kontroli czystości przechodzimy do fazy końcowej, oczyszczenia czwartej pary zaworów.

Czwarta para zaworów

Zmieniamy położenie zaworów ustawiając czwarta parę, w pozycji zamkniętej. Przy pomocy skrobaka i sprężonego powietrza usuwamy plastyczne, rozmiękczone zanieczyszczenia . Z wcześniej pokrytych preparatem płytek dzielących usunięto skrobakiem i szmatką, rozmiękczony nagar.  Oczyszczamy kolektor ssący i po kontroli montujemy go do silnika. Wlewamy dwa preparaty do baku Forte Fuel System Cleaner i Forte Petrol Saver. Produkty podczas pracy silnika, oczyszczą wtryskiwacze komory spalania, rowki i pierścienie , uszczelniające cylindry.

Do brudnego oleju wlewamy Forte New Generation Motor Flush

, który oczyści układ smarowania. Pozostawiamy silnik na wolnych obrotach przez godzinę . Wymieniamy olej i filtr. Do nowego oleju wlewamy Forte Top End Treatment. Preparat doczyszcza już w trakcie normalnego użytkowania auta, wnętrze układu smarowania. Następnie wykonujemy jazdę testową. Po wykonaniu kompleksowego oczyszczania silnik pracował optymalnie w całym zakresie obrotów. Z opinii właściciela wynika, że wzrosła lekko moc , elastyczność i kultura pracy silnika.


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ