Jak prawidłowo przygotować motocykl do sezonu z preparatami Forté?

Kliknij w obrazek, aby go powiększyć!

Dlaczego tak ważna jest wewnętrzna czystość silnika?

Pierwsze promyki wiosennego słońca już za nami. Powiew ciepłego wiatru niesie zapowiedź lata.

Niektórzy powoli szykują strój i wyciągają motocykl z garażu, by wreszcie poczuć wolność po długich zimowych miesiącach.

Przyszła pora na serwis twojej ukochanej maszyny. To najlepszy moment, aby zadbać o kondycję układu paliwowego, olejowego, chłodzenia i dolotowego.

Na pewno każdy z was pamięta, by wymienić olej i filtry, sprawdzić stan zawieszenia, akumulatora ogumienia czy hamulce. Po macoszemu jednak traktuje się czystość elementów wewnętrznych silnika. A to ma kluczowe znaczenie nie tylko dla samej jednostki napędowej, ale także skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu.

Skąd w ogóle biorą się zanieczyszczenia w silniku?

Pierwszym ogniwem negatywnie wpływającym na czystość wewnętrzną silnika jest dodatek biokomponentów w paliwie. W paliwach bezołowiowych stosowane są tzw. składniki tleno-pochodne (alkohole), takie jak metanol (CH3OH), etanol (C2H5OH), eter tert-butylowo-etylowy (MTBE), tertiary amyl metyl eter (TAME) oraz inne mieszaniny eteru.

Alkohole tleno-pochodne uruchamiają reakcję chemiczną z gromadzącą się w zbiorniku w drodze kondensacji cieczą (H2O), tworząc środowisko kwasowe. Powstaje kwas siarkowy (H2SO3), który między innymi powoduje korozję. Do tego dochodzi jeszcze nieprawidłowe przechowywanie paliwa w zbiornikach masowych oraz jego starzenie się i mamy zanieczyszczony układ paliwowy.

Taki stan układu paliwowego, który wskutek zabrudzeń nie działa poprawnie, sprzyja odkładaniu się nagaru i laku w komorze spalania (m. in. na denku tłoka, końcówkach wtryskiwaczy/gaźniku, rowkach i pierścieniach). Następują zwiększone przedmuchy do układu olejowego, skąd „brudne” opary za pośrednictwem systemu przewietrzania skrzyni korbowej (odmy) są dostarczane do układu dolotowego. W ten sposób cały proces powstawania zanieczyszczeń zaczyna przyśpieszać. Jak można się łatwo domyśleć, olej pozbawiony zbyt szybko swych optymalnych właściwości negatywnie oddziałuje na układ korbowo-tłokowy, skrzynię biegów oraz „mokre” sprzęgło.

Zaburzony proces spalania ma jeszcze inne negatywne konsekwencje. Nieprawidłowy skład spalin powoduje zanieczyszczanie katalizatora, sond lambda oraz zaworu EGR.

Czy wiesz, że…

nie zawsze konieczna jest kosztowna naprawa czy wymiana części? Wieloletnie doświadczenie pokazuje, że wystarczy zastosować naszą procedurę naprawczą, aby nie tylko skutecznie usunąć skutki awarii, ale także ich przyczynę!

Jakie mogą być konsekwencje nadmiernego poziomu zanieczyszczeń?

  1. Zwiększone spalanie oleju
  2. Nadmierne dymienie
  3. Nierówna praca silnika
  4. Niepełna moc
  5. Problemy ze skrzynią biegów (wypadanie biegów, ich utrudniona zmiana itd.)
  6. Zbyt szybkie zużycie silnika, skrzyni biegów, sprzęgła etc.
  7. Zwiększone zużycie paliwa
  8. Problemy z rozruchem silnika
  9. Przerywanie silnika podczas jazdy
  10. Większa awaryjność podzespołów
  11. Kosztowne naprawy
  12. Niezaliczenie przeglądu okresowego
  13. Mniejsza przyjemność z jazdy
  14. Zapalenie kontrolki „Check Engine”
  15. I inne

Niezależnie, czy jeździsz sportowo czy rekreacyjnie, czy twój jednoślad jest już klasykiem, czy nowoczesnym potworem urywającym ułamki sekund na kolejnym okrążeniu, należy zadbać o niego w sposób świadomy, aby bezawaryjnie służył jak najdłużej i dawał przyjemność z jazdy.

 

Nawet najlepszy motocykl nie będzie dawać przyjemności z jazdy, jeśli silnik nie będzie czysty.

Piękne wnętrze to podstawa!

 

Co w takim razie powinienem/powinnam zrobić – zapytacie?

Wejdź na stronę www.forte-polska.pl i kliknij w ikonkę motocykla.

Znajdziesz tam niezbędne produkty oraz dedykowane pakiety do prawidłowego przygotowania jednośladu do nadchodzącego sezonu.

 

Zacznijmy więc od początku.

Jeśli odstawiając sprzęt do zimowania nie dodałeś/dodałaś do paliwa preparatu Forté Moto Power II, który zapobiega starzeniu się paliwa, chroni układ przed korozją, obniża spalanie oleju, smaruje pompę i wtryskiwacze oraz zwiększa moc silnika, to koniecznie zaaplikuj do pełnego baku paliwa jedną dawkę preparatu. Uzupełnij ją o kolejny środek Moto Power I. Oczyszcza on bak, przewody paliwowe, gaźnik/dysze wtryskiwaczy, rozpuszcza smołę i lak oraz obniża zużycie paliwa.  Dodanie dwóch preparatów spowoduje oczyszczenie katalizatora i sond lambda oraz usunie nagar z komory spalania. Taka transakcja wiązana.

Na kolejnym etapie zajmiemy się często niedocenianym układem chłodzenia. Większość z was nie poświęca mu zbyt wiele czasu. A to właśnie od niego zależy, czy jednostka napędowa i skrzynia biegów pracują w odpowiednich warunkach termicznych. Pamiętajcie, że współczesne motocykle to precyzyjnie wykonane mechanizmy, które są bardzo wrażliwe na przegrzewanie. Aby temu zapobiec należy regularnie wymieniać płyn chłodniczy, który także ulega starzeniu oraz oczyścić cały układ chłodzenia preparatem Forté Bio Degreaser & Cooling System Flush. Usunie on odkładający się kamień i rdzę oraz przywróci optymalną wydajność całego systemu. Produkt ten świetnie nadaje się do usuwania oleju po awarii uszczelki pod głowicą.

 

Czy wiesz, że…

preparaty Forté znajdują swoje zastosowanie także w pojazdach ATV, łodziach, skuterach wodnych/śnieżnych, silnikach zaburtowych, autach czy nawet w lotnictwie?

 

Przyszedł czas na oczyszczanie układu smarowania. To bardzo ważny etap przygotowania motocykla do sezonu. Podczas wymiany oleju pozostaje go w układzie aż 15%. Świeży olej nie zapewni zatem wystarczającej ochrony silnikowi, skrzyni biegów przez cały okres eksploatacji, ponieważ od samego początku wykorzystał część swoich dodatków na neutralizację obecnych już zanieczyszczeń. Należy zatem do starego oleju dodać Forté New Generation Motor Flush i kompleksowo oczyścić układ olejowy.

Produkt ten, wprowadzony do sprzedaży w 2004 r. jako jedna z pierwszych profesjonalnych płukanek w Polsce, jest wyjątkowy na naszym rynku, ponieważ jego bazą jest olej syntetyczny, a nie rozpuszczalnik jak w innych tego typu produktach. Nie ma zatem niebezpieczeństwa, że zostanie zmyty film olejowy, co jest szczególnie ważne przy ruchomych, precyzyjnie obrobionych i spasowanych elementach. Co więcej, nie zmienia właściwości ciernych oleju, a więc może być bezpiecznie stosowany we wszystkich jednośladach. Jego użycie spowoduje także odblokowanie i oczyszczenie pierścieni uszczelniających, ustabilizuje kompresję, polepszy smarowanie, zemulguje wilgoć i usunie biały osad z oleju. Może być także stosowany we wszelkiego typu przekładniach (w tym napędowych).

W celu udowodnienia bezpieczeństwa stosowania naszej płukanki New Generation Motor Flush zleciliśmy niezależne badanie laboratoryjne mieszaniny preparatu z olejem silnikowym. Wynika z niego, że ilość dodatków przeciwzużyciowych AW dla samego oleju oraz dla mieszaniny jest praktycznie taka sama. Ponadto znacznie wzrosła ilość dodatków przeciwzatarciowych EP, dzięki czemu nie ma ryzyka wystąpienia suchego tarcia po zastosowaniu naszej płukanki.

Forte- badanie laboratoryjne New Generation Motor Flush

 

Forté stawia na profilaktykę i maksymalną ochronę podzespołów. Rekomendujemy, aby do nowego oleju dodać preparat Forté Top End Treatment. Jest on uzupełnieniem płukanki. Usuwa lak i żywicę z zaworów, pierścieni, rowków i ścian cylindra. Redukuje tworzenie się zanieczyszczeń w układzie olejowym. Nie zmienia właściwości ciernych oleju.

Jeżeli twój jednoślad ma więcej niż 3 lata, to rekomendujemy dodać do nowego oleju Forté Seal Conditioner. Preparat ten uelastycznia stwardniałe uszczelki i redukuje powstające przez nie wycieki. Zapobiega pienieniu się oleju. Nie zmienia właściwości ciernych oleju i może być stosowany także w przekładniach.

Jeśli twój pojazd wyposażony jest w przekładnię kątową z wałem, to także zalecamy oczyszczenie układu preparatem Forté New Generation Motor Flush oraz dodanie do nowego oleju preparatu Forte Diff & Gear Treatment. Jego zastosowanie spowoduje redukcję tarcia na kołach zębatych, obniży temperaturę pracy i wydłuży żywotność przekładni. Poprawia on stabilność chemiczną i odporność oleju na ścinanie (utrzymuje jego lepkość). Jego bardzo ważną cechą jest także wyciszenie hałasu i zapewnienie płynnej pracy.

Co zrobić, jeśli twój pojazd nadmiernie dymi, masz podejrzenia lub postawiono już diagnozę zapieczonych pierścieni?

Posiadamy bardzo skuteczną i sprawdzoną procedurę odblokowującą zapieczone pierścienie przy użyciu Forté Valve Cleaner. Preparat podaje się bezpośrednio na tłoki przez gniazdo świecy zapłonowej w odpowiednich sekwencjach. Jest on ważnym elementem całej procedury naprawczej. W tym przypadku zapraszamy do kontaktu bezpośredniego z naszym biurem pod adresem: biuro@forte-nwe.pl, gdzie uzyskasz niezbędne informacje.

Forté Valve Cleaner doskonale sprawdzi się także przy czyszczeniu gaźnika, zaworu EGR, zdemontowanego katalizatora. Dodatkowo pozostawia on niewidoczną powłokę, która opóźnia przywieranie zanieczyszczeń.

Mamy nadzieję, że trochę poszerzyliśmy waszą wiedzę i rozbudziliśmy zainteresowanie naszą linią produktów.

Stworzyliśmy dedykowane pakiety serwisowe wraz z opisem ich użycia, które ułatwią wam utrzymanie wewnętrznej czystości jednostki napędowej.

Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi naszymi preparatami na stronie www.forte-polska.pl

Zajrzyjcie też koniecznie do zakładki BLOG.

 

Firma Forté w Europie rozpoczęła swoją działalność w 1988 r. Na polski rynek wkroczyła 6 lat później. Od tego czasu jesteśmy liderem płukanek, dodatków do paliw i preparatów czyszczących wśród świadomych użytkowników pojazdów, warsztatów niezależnych czy serwisów ASO. Nasze produkty cechuje wysoka skuteczność oraz bezpieczeństwo stosowania.

Jako jedyna firma na rynku oferujemy sprawdzone, skuteczne i bezpieczne procedury profilaktyczne oraz naprawcze.

Opinie o naszych produktach znajdziecie pod adresami:

https://www.forte-nwe.pl/o-forte/opinie-profesjonalistow

https://www.forte-nwe.pl/opinie-o-forte

Zapraszamy do współpracy warsztaty i serwisy motocyklowe: https://www.forte-nwe.pl/wspolpraca-z-forte-polska

 

15_www_Logo
14_www_Logo
16_www
MF_FB
13_www_Logo
MP1+MP2_www_logo
Diff
Velve
MP1
MP2
previous arrow
next arrow

 

Pamiętajcie: Czysty Silnik Działa Lepiej!

 


Forté jest częścią ITW