Problemy z turbosprężarką -czym mogą być spowodowane? To już druga , jaką muszę wymienić w ciągu roku.
Odpowiedź
Jest wiele powodów takiej sytuacji. Najczęstszy z nich to zła diagnoza oraz nie wyeliminowanie prawdziwej przyczyny. Problemy z turbosprężarką, takie jak jej uszkodzenie i skoncentrowanie się wyłącznie na wymianie niesprawnej części , jest dużym błędem merytorycznym. Wada fabryczna elementów turbin jest stosunkowo niezbyt częstą sytuacją.
Najważniejszymi i bezpośrednimi powodami problemów z turbosprężarką są niedostateczne smarowanie turbiny oraz problem z pracą VGT (zmienna geometria turbiny) , na skutek źle działających wtryskiwaczy i znacznych ilości sadzy w spalinach. Nagromadzone w układzie olejowym zanieczyszczenia w postaci nagaru blokują cienki przewód doprowadzający olej do łożyska turbiny, a sadza w spalinach blokuje mechanizm zmiennej geometrii. Nagar w przewodzie powstaje wskutek częstego błędu kierowców, jakim jest nie wychładzanie turbiny i nie pozostawianie silnika na wolnych obrotach tuż po dynamicznej jeździe. Dodatkowo proces ten przyspiesza zanieczyszczenie układu zasilania paliwa. Niepełne spalanie jest powodem wytwarzania sadzy, która zakleja mechanizm zmiennej geometrii VGT.
Sposób naprawy
Przed wymianą oleju trzeba oczyścić układ smarowania za pomocą Forte Motor Flush. Dodać także do baku Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner. oraz Forte Diesel Turbo Cleaner. Te działania zapewnią czyszczenie zapieczonych pierścieni, usunięcie z nich nagaru oraz oczyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny.
Oczyszczenie tych układów skutecznie usunie awarię. Takie postępowanie jest niezbędne również przy uszkodzeniu i konieczności wymiany turbosprężarki.
Opisz swój problem, podaj nam swój e-mail i najbliższe miasto, gdzie chcesz nabyć nasz produkt, a my podamy ci adres, gdzie znajdziesz nasze innowacyjne preparaty skutecznie oczyszczające podzespoły silnika.
Tagi: diesel, turbo, turbosprężarka