Spalanie oleju jest procesem ciągłym, abstrahując od wad konstrukcyjnych tych silników, można ograniczyć je w każdym samochodzie, również w Toyocie, nawet o ponad 50 procent.
Rada : Należy przeprowadzić czyszczenie całego silnika metodami Forte .
Proces oczyszczania silnika diesla 2,0 D4 VVT-i Toyota Avensis -2004 przebieg -194 tys. km.
Usterki pracy silnika:
Znaczne, spalanie oleju w Toyota ok 0,6 litra na 1000 km , choć taka norma mieści się w podanej przez producenta w instrukcji samochodu.
Diagnoza.
- Na skutek zanieczyszczonych wtryskiwaczy: lakiem i nagarem oraz brudnego kolektora ssącego, mieszanka paliwowo- powietrznej ma zły skład.

- Dochodzi do nadmiernego, niepełnego spalania paliwa
- W konsekwencji , w spalinach jest zbyt duża ilość zanieczyszczeń (lak i nagar), która osadza się w rowkach i pierścieniach tłokowych oraz na gładziach cylindrowych. Szczególnie w miejscach , gdzie odłożył się lak , dochodzi do braku smarowania. Jest to spowodowane procesem ściekania oleju, po gładziach cylindrowych. Analogicznie olej zachowuje się podany na gładką szybę.


- Na skutek penetracji spalin w głąb silnika (brak szczelności cylindrów) , dochodzi do znacznego utleniania się oleju i wytrącania z niego substancji zagęszczających, co w konsekwencji doprowadza do braku optymalnego smarowania podzespołów silnika.
- Na skutek nieszczelnych pierścieni, uszczelniających cylindry, olej jest zaciągany do komór i w nich spalany.
- W trakcie częstej jazdy po mieście, olej rzadko osiąga temperaturę pracy. To uniemożliwia rozpuszczanie złogów, przez dodatki czyszczące, występujące w każdym oleju.

- Nieodpowiednie dawki powietrza oraz paliwa są bezpośrednim powodem powyższych usterek.
Sposób naprawy:
Należy oczyścić :
- wtryskiwacze
- Komory spalania
- Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry
- Układ smarowania
- Uelastycznić gumowe uszczelnienia silnika np. uszczelniacze zaworowe
Żeby to wykonać należy przeprowadzić następujące czynności:
- Do baku , do 50 litrów ON należy wlać dwa preparaty: 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Gas Treatment
- Do brudnego oleju wlać 2 x Forte Motor Flush
- Wymienić olej i filtr
- Do nowego oleju dodać 1 x Forte Top End Treatment, którego zadaniem będzie doczyszczać elementy układu smarowania, podczas normalnego używania samochodu. Preparat dodatkowo przeciwdziała procesowi utleniania się oleju silnikowego.
- Do oleju po wymianie należy wlać jednocześnie : 1 x Forte Oil Fortifier , który spowoduje wzrost lepkości oleju i tym samym powiększy film olejowy oraz 1 x Forte Seal Conditioner, który spowoduje odzyskanie elastyczności uszczelnień gumowych, szczególnie uszczelniaczy zaworowych.
Chcesz kupić produkty Forté? Masz problem techniczny? Napisz do nas.
Opisz swój problem, podaj nam swój e-mail i najbliższe miasto, gdzie chcesz nabyć nasz produkt, a my podamy ci adres, gdzie znajdziesz nasze innowacyjne preparaty skutecznie oczyszczające podzespoły silnika.