Spalanie oleju -Toyota Avensis 2004 silnik benz. VVTI 2,0 -0,6/1000 km?

Spalanie oleju jest procesem ciągłym, abstrahując od wad konstrukcyjnych tych silników, można ograniczyć je w każdym samochodzie, również w  Toyocie, nawet o ponad 50 procent.

Rada : Należy przeprowadzić czyszczenie całego silnika metodami Forte .

Proces oczyszczania silnika diesla 2,0 D4 VVT-i Toyota Avensis -2004 przebieg -194 tys. km.

Usterki pracy silnika:

Znaczne, spalanie oleju w Toyota ok 0,6 litra na 1000 km , choć taka norma mieści się w  podanej przez producenta w instrukcji samochodu.

Diagnoza.

  • Na skutek zanieczyszczonych wtryskiwaczy: lakiem i nagarem oraz brudnego kolektora ssącego, mieszanka paliwowo- powietrznej ma zły skład.

Spalanie oleju-zanieczyszczony wtryskiwacz benzynowy Spalanie oleju- lak na wtryskiwaczu benzynowym

 

 

 

 

 

  • Dochodzi do nadmiernego, niepełnego spalania paliwa
  • W konsekwencji , w spalinach jest zbyt duża ilość zanieczyszczeń (lak i nagar), która osadza się w rowkach i pierścieniach tłokowych oraz na gładziach cylindrowych. Szczególnie w miejscach , gdzie odłożył się lak , dochodzi do braku smarowania. Jest to spowodowane procesem ściekania oleju, po gładziach cylindrowych. Analogicznie olej zachowuje się podany na gładką szybę.

 Spalanie oleju-nagar w rowkach pierścieni tłokowych

 

 

Spalanie oleju- lak na gładziach cylindrów

 

 

 

 

  • Na skutek penetracji spalin w głąb silnika (brak szczelności cylindrów) , dochodzi do znacznego utleniania się oleju i wytrącania z niego substancji zagęszczających, co w konsekwencji doprowadza do braku optymalnego smarowania podzespołów silnika.
  • Na skutek nieszczelnych pierścieni, uszczelniających cylindry, olej jest zaciągany do komór  i w nich spalany.
  • W trakcie częstej jazdy po mieście, olej rzadko osiąga temperaturę pracy. To uniemożliwia rozpuszczanie złogów, przez dodatki czyszczące, występujące w każdym oleju.

Spalanie oleju- zanieczyszczony układ smarowania

 

 

 

 

  • Nieodpowiednie dawki powietrza oraz paliwa są bezpośrednim powodem powyższych usterek.

Sposób naprawy:

Należy oczyścić :

  1. wtryskiwacze
  2. Komory spalania
  3. Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry
  4. Układ smarowania
  5. Uelastycznić gumowe uszczelnienia silnika np. uszczelniacze zaworowe

Żeby to wykonać należy przeprowadzić następujące czynności:

  1. Do baku , do 50 litrów ON należy wlać dwa preparaty: 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Gas Treatment
  2. Do brudnego oleju wlać 2 x Forte Motor Flush
  3. Wymienić olej i filtr
  4. Do nowego oleju dodać 1 x Forte Top End Treatment, którego zadaniem będzie doczyszczać elementy układu smarowania, podczas normalnego używania samochodu. Preparat dodatkowo przeciwdziała procesowi utleniania się oleju silnikowego.
  5. Do oleju po wymianie należy wlać jednocześnie : 1 x Forte Oil Fortifier , który spowoduje wzrost lepkości oleju i tym samym powiększy film olejowy oraz 1 x Forte Seal Conditioner, który spowoduje odzyskanie elastyczności uszczelnień gumowych, szczególnie uszczelniaczy zaworowych.

 

 


Chcesz kupić produkty Forté? Masz problem techniczny? Napisz do nas.

Opisz swój problem, podaj nam swój e-mail i najbliższe miasto, gdzie chcesz nabyć nasz produkt, a my podamy ci adres, gdzie znajdziesz nasze innowacyjne preparaty skutecznie oczyszczające podzespoły silnika.


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ