Odpowiedź
Współczesne samochody wyposażone w silniki diesla posiadają – jako element niezbędny – filtr cząstek stałych. Zatrzymuje on sadzę i nie pozwala na przedostawanie się jej do atmosfery. To ma na celu ochronę przed zanieczyszczeniem atmosfery. Obiektywnie rzecz biorąc jest to pozytywne działanie, jednak przysparza ono właścicielom diesli dużo kłopotów.
W każdym tego typu silniku, oprócz filtra, jest tzw. system biernej regeneracji, który ma na celu pozbywanie się nadmiaru zgromadzonej sadzy poprzez jej spalanie. Dzięki temu na zewnątrz uwalniane są nieszkodliwe związki. Ale… do pełnej regeneracji system potrzebuje spełnienia pewnych warunków. Między innymi temperatura spalin powinna wynosić nie mniej niż 550 stopni Celsjusz, a proces wypalania sadzy musi trwać bez przerwy określony czas. Zwykle może do tego dojść podczas dłuższej jazdy z szybkością podróżną. Trzeba pamiętać, że każde zatrzymanie auta lub zwolnienie spowoduje przerwanie tego procesu, po czym system na nowo będzie musiał go zainicjować. Będzie to trwało do czasu aż czujniki wykryją zakładany minimalny poziom sadzy.
Można zatem łatwo odpowiedzieć na pytanie, jaki jest powód problemów z filtrem DPF/FAP. Otóż jazda na krótkich odcinkach, w korkach itp. powoduje wytwarzanie się zanieczyszczeń w systemach silnika. W takich ilościach, że ani substancje czyszczące w oleju, ani w paliwie, ani sama konstrukcja silnika nie są w stanie sobie z nimi poradzić, czyli ich się pozbyć.
Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, w wyniku niepełnego spalania paliwa, tym więcej sadzy w filtrze.
Czyszczenie filtra cząstek stałych w serwisie, przy pomocy urządzenia diagnostycznego, powoduje wyeliminowanie na krótko skutku, natomiast przyczyna ciągle pozostaje.
Wspomniane wycięcie to radykalna ingerencja w silnik. Naszym zdaniem może to spowodować w przyszłości problemy z barkiem możliwości diagnozy innych usterek (np. komputer pokładowy będzie przy wycięciu „oszukany”). Pomijam fakt, że auto zacznie emitować do atmosfery szkodliwe substancje, to istnieje też realna możliwość, że podczas rutynowej kontroli np. w Niemczech, auto może być zatrzymane i niedopuszczone do dalszego ruchu.
Rada
Gdy zapali się lampka informująca o braku możliwości regeneracji filtra lub w sytuacji awarii (zupełnej jego blokady) należy wykonać w serwisie regenerację oraz dodać do baku na 30-50 litrów oleju napędowego jedną lub dwie dawki DPF Cleaner and Regenerator.
Żeby zaś wyeliminować lub zminimalizować przyczynę, jednocześnie trzeba dodać do baku jedną dawkę Advanced Diesel Fuel Conditioner, który oczyści i nasmaruje system zasilania paliwa, w tym: wtryskiwacze, komorę spalania, rowki i pierścienie uszczelniające cylindry oraz zawory.
W przypadku aut używanych w systemie ruchu miejskiego, należy wlewać jedną dawkę DPF Cleaner and Regenerator co 5.000 km, oraz jedną dawkę Advanced Diesel Fuel Conditioner co 15.000 km. Takie działanie zapewni koniec kłopotów z DPF/FAP, nawet w czasie jazdy w cyklu miejskim. Zapraszam też do lektury naszego artykułu
https://www.forte-nwe.pl/artykul-forte-w-miesieczniku-nowoczesny-warsztat-o-filtrach-czastek-stalych
Opisz swój problem, podaj nam swój e-mail i najbliższe miasto, gdzie chcesz nabyć nasz produkt, a my podamy ci adres, gdzie znajdziesz nasze innowacyjne preparaty skutecznie oczyszczające podzespoły silnika.
Tagi: Czyszczenie DPF, Czyszczenie FAP, diesel, DPF, FAP, Usuwanie DPF, Usuwanie FAP