Pakiet serwisowy do motocykli, skuterów, łodzi, silników zaburtowych, kosiarek etc, które wcześniej były już czyszczone preparatami Forté lub nie są starsze niż 3 lata. Zestaw przeznaczony jest zarówno do silników gaźnikowych jak i wyposażonych we wtrysk paliwa.
Pakiet ma zastosowanie podczas corocznej wymiany oleju.
Czy wiesz że?
Podczas każdego serwisu olejowego w silniku pozostaje aż 15% starego brudnego oleju. Bez oczyszczenia układu smarowania świeży olej szybciej traci swoje właściwości, niż powinien. Nieświadomy użytkownik kontynuuje eksploatację pojazdu nie zdając sobie sprawy, że olej nie chroni już silnika w optymalny sposób, w konsekwencji następuje jego szybsze zużycie.
Obecny skład paliw z bio komponentami powoduje powstawanie nagaru i laku w komorze spalania oraz na końcówkach wtryskiwaczy, korozję w układzie paliwowym a także przedmuchy gazów spalinowych do układu smarowania.
Zanieczyszczenia wraz z oparami olejowymi przedostają się do dolotu za pośrednictwem odmy, a następnie do komory spalania.
Jakie są tego konsekwencje?
1. Nierówna praca silnika
2. Przerywanie silnika w różnym zakresie obrotów
3. Nadmierne spalanie oleju
4. Nadmiernie zadymienie
5. Problemy z rozruchem silnika
6. Zwiększone zużycie paliwa
7. Mniejsza moc i moment obrotowy
8. Szybsze zużycie silnika i skrzyni biegów
8. Problemy ze zmianą biegów
9. Szybsze zużycie „mokrego” sprzęgła
i inne.
Aby przeciwdziałać temu zjawisku należy podczas każdego serwisu olejowego zastosować płukanie układu smarowania naszym preparatem New Generation Motor Flush. Bazą tego produktu jest olej syntetyczny (nie rozpuszczalnik), który nie zmienia właściwości ciernych oleju silnikowego, a co za tym idzie jest w pełni bezpieczny dla jednostki napędowej (wyposażonej w tzw. „mokre sprzęgło”).
W celu udowodnienia bezpieczeństwa stosowania naszej płukanki New Generation Motor Flush zleciliśmy niezależne badanie laboratoryjne mieszaniny preparatu z olejem silnikowym. Wynika z niego, że ilość dodatków przeciwzużyciowych AW dla samego oleju oraz dla mieszaniny jest praktycznie taka sama. Ponadto znacznie wzrosła ilość dodatków przeciwzatarciowych EP, dzięki czemu nie ma ryzyka wystąpienia suchego tarcia po zastosowaniu naszej płukanki.
Forte- badanie laboratoryjne New Generation Motor Flush
Do maksymalnie 25 l benzyny dodajemy Moto Power I. Preparat ten służy do profilaktycznego czyszczenia i zabezpieczania układu paliwowego pojazdu.
Po oczyszczeniu układu smarowania i wymianie filtra na nowy rekomendujemy dodać do nowego oleju preparat Top End Treatment. Jest on dopełnieniem płukanki. Usuwa i zapobiega nawarstwianiu się osadów z laku i żywicy na precyzyjnie wykonanych elementach silnika. Zapobiega powstawaniu gazów przedmuchowych do układu olejowego. Redukuje ilość powstającego osadu w oleju silnikowym. Pozwala w pełni wykorzystać właściwości nowego oleju przez cały okres jego pracy.
Tak skomponowany zestaw kompleksowo zadba o kondycję silnika, poprawi jego sprawność i zwiększy bezawaryjność i, co najważniejsze, przyjemność z użytkowania pojazdu.
Sposób użycia:
1. Do maksymalnie 25l paliwa dodaj Moto Power I
2. Do starego oleju dodaj New Generation Motor Flush (opakowanie 400 ml na ok 4l oleju) nie przekraczając górnego poziomu na bagnecie. W razie konieczności spuść odpowiednią ilość starego oleju z silnika. Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym na ok 30 min. Co 5 min. podnieś na chwilę obroty do ok 3 tys.
3. Spuść stary olej i wymień filtr.
4. Wlej do układu olejowego Top End Treatment (opakowanie 400 ml na ok 4l oleju). Dopełnij silnik świeżym olejem zgodnie z zaleceniami producenta.
5. Wyjeździj paliwo z baku do rezerwy. Zalecamy w tym czasie wykonać ok 100 km. z prędkościami autostradowymi.
Czysty Silnik Działa Lepiej!
Symbol pakietu: 08-2
1x Moto Power I
1x New Generation Motor Flush
1x Top End Treatment