09-2 utrudniona zmiana biegów/wypadanie biegów – przekładnia ręczna

09-2 utrudniona zmiana biegów/wypadanie biegów – przekładnia ręczna

Problem: Utrudniona zmiana biegów/”wyskakiwanie” biegów.

Przyczyna: Zanieczyszczenia, osady laku utrudniające działanie skrzyni biegów, zużyty olej przekładniowy nie zapewnia tworzenia się prawidłowej warstwy smarującej, niewystarczające właściwości w warunkach wysokich ciśnień itp.

 

W przypadku utrudnionej zmiany biegów, można rozróżnić dwie sytuacje: zacinanie się podczas zmiany biegów i/lub trudna zmiana
biegów.

Zacinanie się podczas zmiany biegów:
Olej nie jest w stanie utrzymać prawidłowej warstwy smarującej, co prowadzi do tarcia metalu o metal. Ma to miejsce np. gdy odrobinę zużyte widełki zmiany biegów, tulejki ślizgowe oraz wodziki przy lekkim przechyle, powodują luzy pomiędzy elementami skrzyni biegów. Jest tak również w przypadku elementów pracujących pod dużymi obciążeniami, które wytworzyły luzy z powodu zużycia i/lub drgań i gdzie warstwa smarująca jest wyciskana z powodu wysokiej szybkości obrotowej lub wysokiego obciążenia.

Trudna zmiana biegów:
Synchronizatory stożkowe które są najczęściej wykorzystywane, posiadają pierścienie synchronizacyjne z drobnymi żeberkami, mającymi na celu jak najszybsze przeniknięcie przez warstwę olejową i zetknięcie się ze stożkową częścią przyłączanego wału i synchronizację dwóch obwodowych prędkości. Z powodu starzenia się i/lub zakwaszania oleju przekładniowego, oddzielają się jego najcięższe części: smoła, lak i guma. Lak odkłada się w postaci osadów np. pomiędzy żeberkami pierścieni synchronizatora, które zostają całkowicie zapełnione. W ten sposób, powierzchnia pierścieni synchronizatora znacznie się powiększa, przez co nie przechodzą one tak szybko przez warstewkę oleju jak powinny. Kierowca zwykle narzeka najpierw na utrudnione działanie skrzyni zmiany biegów, następnie na metaliczny odgłos zdzierania kół zębatych podczas szybkiej zmiany biegów.

Zalecany sposób postępowania:

1. Dodać do brudnego oleju do skrzyni biegów, rozgrzanej do temperatury pracy 1 x New Generation Motor Flush. Jeżeli jest to konieczne należy usunąć odpowiednią ilość oleju,
przed dodaniem New Generation Motor Flush. Podnieść samochód podnośnikiem, tak żeby można było swobodnie obracać kołami. Włączyć silnik i przełączać biegi przez 15-20 min, przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Nie wolno w tym czasie jeździć pojazdem
2. Wymienić olej i dodać do nowego oleju 1 x Forté Automatic Transmission Treatment oraz 1 x Forté Diff & Gear Treatment

Dodając do nowego oleju Forté Diff & Gear Treatment, powodujemy wzrost odporności oleju na ścinanie, zwiększy się film olejowy a tym samym polepszy się działanie skrzyni przy większych obciążeniach. Olej będzie posiadał większą lepkość i wyższą odporność na wypadanie biegów w momencie większych obciążeń. To gwarantuje eliminacje usterki i przeciwdziała pojawieniu się jej w przyszłości.

Dodanie Forté Automatic Transmission Treatment jest niezbędne z powodu konieczności zneutralizowania niekorzystnego działania pozostałego w skrzyni starego oleju, zmiękczenia uszczelnień gumowych oraz przeciwdziałaniu tworzenia się laku. Jeżeli przy pewnych szybkościach ze skrzyni biegów lub mechanizmu różnicowego dobiegają nieprzyjemne odgłosy, często jest to powodowane wyrzucaniem oleju pomiędzy kołami zębatymi przekładni, co powoduje powstawanie wolnej przestrzeni, a tym samym hałasu. Po dodaniu środka Forté Diff & Gear Treatment do oleju przekładniowego hałas jest redukowany lub znika całkowicie.

Czysty Silnik Działa Lepiej!

 

Symbol pakietu: 09-2

Zawartość pakietu:

1x New Generation Motor Flush
1x Diff & Gear Treatment
1x Automatic Transmission Treatment


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ