Woda w baku silnika diesla która tworzy się w baku pojazdów jest emulgowana przez Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner, Silnik wysokoprężny, z powodu używania paliw z dużą zawartością bio-komponentów (do 7%), podlega procesom zanieczyszczania. W zbiorniku, z powodu wahań temperatury wytrąca się woda, która przenikając wraz z paliwem do pompy oraz wtryskiwaczy, powoduje korozję. Do kondensacji wody dochodzi szczególnie w okresie niskich temperatur.
Dlatego tak istotne jest, pozbycie się jej w tym okresie z układu zasilania paliwa.
Chcąc pozbyć się wody z baku (do ok 50 litrów oleju napędowego) należy dodać Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner.
Preparat nie tylko usunie z układu wtryskowego, zanieczyszczenia takie, jak lak, nagar, ale też usunie wodę. Po dodaniu preparatu, woda zostanie zemulgowana do mikroskopijnych cząstek i przetransportowana z paliwem do filtra. Tam odłoży się w odstojniku lub przejdzie przez filtr i wtryskiwacze, odparowując w komorach spalania.
Na filmie widzimy, że produkt Forte nie wiąże się na stałe z wodą a tylko ją emulguje. Po 10 minutach ponownie dochodzi do rozdzielenia wody i preparatu