Woda w benzynie powstaje w silniku benzynowym na skutek używania paliw z dużą zawartością bio- ETANOLU (do 10%) . W zbiorniku, na skutek wahań temperatury wytrąca się woda w benzynie. Przedostaje się ona wraz z paliwem do pompy oraz wtryskiwaczy. Podczas kontaktu z metalowymi elementami, doprowadza to do pojawienia się korozji.
Do zjawiska kondensacji wody dochodzi szczególnie w okresie niskich temperatur.
Woda w benzynie wpływa na wytwarzanie się środowiska kwaśnego w baku. Powstające kwasy doprowadzają do procesu powstawania zanieczyszczeń. Tworzy się lak i nagar , które odkładają się na końcówkach wtryskiwaczy.
Dlatego tak istotne jest pozbycie się wody z układu zasilania paliwa. Woda w benzynie może przedostawać się też z baku do układu olejowego. Po zamarznięciu w systemie wentylacji skrzyni korbowej (odma), może unieruchomić silnik.
W celu pozbycia się wody z baku, należy dodać do zbiornika, do ok 50- ciu litrów benzyny, Forte Fuel System Cleaner. Preparat nie tylko usunie wodę ale też zanieczyszczenia z układu wtryskowego, takie jak lak, nagar
Po dodaniu preparatu woda zostanie zemulgowana do mikroskopijnych cząstek i następnie przetransportowana z paliwem do filtra. Tam odłoży się w odstojniku lub przejdzie przez filtr i wtryskiwacze, odparowując w komorach spalania.