Wypadanie zapłonów w TSI, w VW Passat 2,0. Procedura Forte czyszczenie zaworów

Wypadanie zapłonów w TSI , w VW Passat 2,0 TSI o przebiegu 50 tys. km jest usterką, która została usunięta w procesie oczyszczania podzespołów silnika, procedurami Forte.

Wypadanie zapłonów  w TSI

Wypadanie zapłonów  w TSI to usterka, jaką ustalono w procesie diagnozy .

  • Silnik wykazywał nierówną pracę(szarpanie) w szerokim przedziale obrotów.
  • Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze, źle rozpylają paliwo.
  • Benzyny obecnie ,  zawierają do 10% biokomponentów (bioetanol). W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
  • Z powodu niepełnego spalania, w komorach, rowkach i na pierścieniach tłokowych, uszczelniających cylindry, odłożył się nagar i lak. Częściowo zablokowane pierścienie uszczelniające, doprowadzają do przedmuchów spalin z komór spalania, do układu korbowo-tłokowego.
  • Olej ulega procesom utleniania. W układzie smarowania następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń.
  • Osady nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia podzespołów systemu.
  •  Układ wentylacji skrzyni korbowej wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im         więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR.
  • W konsekwencji zanieczyszczania się zaworów ssących i kolektora dolotowego dochodzi do wypadania zapłonów.
  • Zanieczyszczany, przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania za mało powietrza.  Źle skomponowana mieszanka paliwowo- powietrzna, doprowadza do powstawania, jeszcze większych zanieczyszczeń.

Sposób naprawy  usterki Wypadanie zapłonów w TSI

 Żeby wyeliminować usterkę wypadania zapłonów należy oczyścić :

Wtryskiwacze, Komory spalania, Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry, Układ smarowania, Układ kolektora ssącego, Zawory ssące .

Do oczyszczenia układu dolotowego i zaworów ssących, wybraliśmy ręczną procedurę, zakładającą demontaż kolektora. Z uwagi na przebieg i stopień zanieczyszczenia można było zastosować inną, tańsza metodę podawania Forte Valve Cleaner przez podciśnienie. Przyniosłoby te same rezultaty. https://www.forte-nwe.pl/czyszczenie-kolektora-zaworow-ssacych-forte-valve-cleaner-silnik-benz-wtrysk-bezposredni

Sposób czyszczenia , w następstwie którego wyeliminowano usterkę – wypadanie zapłonów w TSI  VW Passat 2,0

Przed przystąpieniem do oczyszczania wlano do baku , do 30 litrów benzyny : 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Petrol Saver. Do układu smarowania, do  brudnego oleju dodano olej czyszczący 2  x Forte Motor Flush (po 400ml) –  razem 0,8 litra . Zawory i kolektor oczyszczono ręcznie, używając  1 x Forte Valve Cleaner Na koniec, wymieniono olej i filtr i do nowego oleju wlano 1 x Top End Treatment. Po czyszczeniu należy wdrożyć procedurę profilaktyki Forte, oczyszczania silnika!

 


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ