Wypadanie zapłonów w TSI, w VW Passat 2,0. Procedura Forte czyszczenie zaworów
Wypadanie zapłonów w TSI , w VW Passat 2,0 TSI o przebiegu 50 tys. km jest usterką, która została usunięta w procesie oczyszczania podzespołów silnika, procedurami Forte.
Wypadanie zapłonów w TSI
Wypadanie zapłonów w TSI to usterka, jaką ustalono w procesie diagnozy .
Silnik wykazywał nierówną pracę(szarpanie) w szerokim przedziale obrotów.
Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze, źle rozpylają paliwo.
Benzyny obecnie , zawierają do 10% biokomponentów (bioetanol). W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
Z powodu niepełnego spalania, w komorach, rowkach i na pierścieniach tłokowych, uszczelniających cylindry, odłożył się nagar i lak. Częściowo zablokowane pierścienie uszczelniające, doprowadzają do przedmuchów spalin z komór spalania, do układu korbowo-tłokowego.
Olej ulega procesom utleniania. W układzie smarowania następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń.
Osady nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia podzespołów systemu.
Układ wentylacji skrzyni korbowej wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR.
W konsekwencji zanieczyszczania się zaworów ssących i kolektora dolotowego dochodzi do wypadania zapłonów.
Zanieczyszczany, przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania za mało powietrza. Źle skomponowana mieszanka paliwowo- powietrzna, doprowadza do powstawania, jeszcze większych zanieczyszczeń.
Sposób naprawy usterki Wypadanie zapłonów w TSI
Żeby wyeliminować usterkę wypadania zapłonów należy oczyścić :
Wtryskiwacze, Komory spalania, Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry, Układ smarowania, Układ kolektora ssącego, Zawory ssące .
Sposób czyszczenia , w następstwie którego wyeliminowano usterkę – wypadanie zapłonów w TSI VW Passat 2,0
Przed przystąpieniem do oczyszczania wlano do baku , do 30 litrów benzyny : 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Petrol Saver. Do układu smarowania, do brudnego oleju dodano olej czyszczący 2 x Forte Motor Flush (po 400ml) – razem 0,8 litra . Zawory i kolektor oczyszczono ręcznie, używając 1 x Forte Valve CleanerNa koniec, wymieniono olej i filtr i do nowego oleju wlano 1 x Top End Treatment. Po czyszczeniu należy wdrożyć procedurę profilaktyki Forte, oczyszczania silnika!
Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.