1.6 THP wypadanie zapłonów, spadek mocy 9%

1.6 THP wypadanie zapłonów

1.6 THP wypadanie zapłonów, spadek mocy 9%, nadmierne spalanie oleju, Citroen 508

Prezentacja czyszczenia silnika benzynowego DI 1.6 THP wypadanie zapłonów 

  • Spadek mocy, który podczas pomiarów na hamowni wynosił 142,4 KM, przy . nominalnych parametrach nowego silnika wynoszących- 156 KM. , daje to ok 9 % procentowy ubytek

Proces zanieczyszczania się silnika, przyczyna usterek

  1. Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze, z powodu używania paliwa , zawierającego do 10% biokomponentów (bioetanol), wtryskują źle rozpylone paliwo. Paliwo, na skutek dużej zawartości silnie higroskopijnych dodatków, zmienia swoje ph na kwaśne. Tworzące się w benzynie kwasy powodują wytrącanie się substancji, zanieczyszczających układ zasilania.
  2. W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
  3. Na skutek częściowego blokowania pierścieni uszczelniających, nagarem, dochodzi do przedmuchów spalin do układu korbowo-tłokowego.
  4. Olej ulega procesom utleniania. Następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń, które nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia elementów systemu smarowania.
  5. Układ wentylacji skrzyni korbowej potocznie odma) wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR i w konsekwencji zanieczyszczania się zaworów ssących i kolektora dolotowego
  6. Obciążany brudnymi oparami , przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania, za mało powietrza.
  7. Nie odpowiednie dawki powietrza oraz paliwa są bezpośrednim powodem usterek

Proces oczyszczania 1.6 THP wypadanie zapłonów – opis
1.Podawanie Forte Valve Cleaner na zawory ssące, zamykające cylindry
2.Kontrola szczelności zaworów
3.Usuwanie zanieczyszczeń twardymi skrobakami
4.Kontrola czystości zaworów-usuwanie zanieczyszczeń , sprężonym powietrzem
5.Zmiana położenia zaworów czwarta dotychczasowo otwarta para, zostaje zamknięta
6.Oczyszczanie czwartej pary zaworów, w sposób podobny do procedury powyżej
7.Kontrola czystości kolektora ssącego
8.Montaż kolektora
9.Podanie 1 x Forte Fuel System Cleaner + 1 x Forte Petrol Saver do baku
10.Podanie 2 x Forte Motor Flush do układu smarowania + płukanie 1 godz. na wolnych obrotach
11.Wymiana oleju i filtra
12.Wlanie do nowego oleju 1 x Forte Top End Treatment
13.Jazda testowa


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ