#7 Filtr DPF/FAP całkowita blokada – jak usunąć ustarkę

Usterka filtra cząstek stałych DPF/FAP, w postaci jego całkowitej blokady, powoduje brak możliwości uruchomienia silnika. Przy poruszaniu się pojazdu, nagle silnik staje i nie można go ponownie uruchomić. Jednocześnie na zegarze wyskakuje błąd domyślny.

Blokada DPF/FAP to najpoważniejsza usterka filtra cząstek stałych. W większości przypadków stosowana metoda eliminacji tej dysfunkcji to demontaż filtra i konieczność jego wymiany lub oczyszczenia zanieczyszczeń w specjalnym piecu lub rozpuszczenia sadzy preparatami. To operacja dość kosztowna, nie dająca pewności, że usterka nie powróci w krótkim czasie, ponownie.

Metoda Forte omówiona na filmie daje możliwość, nie tylko wyeliminowania usterki ale też gwarancję, że nie powróci ona po przejechaniu krótkiego dystansu. Metoda zakłada przywrócenie czystości nominalnej takim podzespołom, jak: układ zasilania, smarowania i dolotu. Jednocześnie filtr cząstek stałych jest całkowicie pozbawiany sadzy, co doprowadza do przywrócenia optymalnych parametrów pracy silnika, jak również działania biernej regeneracji filtra.


Forté jest częścią ITW