Czyszczenie zaworów silnik TSI Zapraszam do obejrzenia relacji filmowej z ręcznego czyszczenia zaworów. Metoda polega na wcześniejszym demontażu kolektora ssącego. Oczyszczanie zostało wykonane w silniku benzynowym DI, w Skodzie Octavii 1,8 TSI -przebieg 222 tys. km
Na skutek przedostawania się do kolektora ssącego, przez ponad 200 tys km: brudnych spalin (system EGR) oraz zanieczyszczonych oparów olejowych, przez odmę, układ kolektora i zaworów ssących został znacznie zanieczyszczony.
Szczególnie na zaworach widzimy warstwowo odłożony, twardy nagar
Czyszczenie zaworów silnik TSI polega na podawaniu preparatu Forte Valve Cleaner na elementy układu i następnie usuwaniu rozmiękczonych warstw nalotów, przy pomocy szczoteczek z plastyku i drucianych oraz metalowych skrobaków .
Zawory zamknięte możemy oczyszczać szczotkami drucianymi oraz metalowymi skrobakami. Po usunięciu warstw nagaru , usuwamy je sprężonym powietrzem.
Zawory otwarte, możemy czyścić jednocześnie przy użyciu miękkiej szczoteczki z plastyku. Rozpuszczona warstwa, wleje się do cylindra. Następnie zostanie wypalona po uruchomieniu silnika. Żeby czyszczenie przebiegło w bezpieczny sposób należy doprowadzić położenie zaworów do pozycji zamkniętej.
W procesie diagnozy ustalono, że nierówna praca silnika (szarpanie) w szerokim przedziale obrotów jest spowodowana wypadaniem zapłonów
Zabrudzone lakiem i nagarem wtryskiwacze źle rozpylają paliwo. Dzieje się tak z powodu z powodu używania paliwa, zawierającego do 10% biokomponentów (bioetanol). W komorach spalania tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna o złym składzie.
Z powodu niepełnego spalania, w komorach, rowkach i na pierścieniach tłokowych, uszczelniających cylindry, odłożył się nagar i lak. Częściowo zablokowane pierścienie uszczelniające, doprowadzają do przedmuchów spalin z komór spalania, do układu korbowo-tłokowego
Olej ulega procesom utleniania. W układzie smarowania następuje gwałtowny wzrost zanieczyszczeń. Osady nie są kompensowane przez pakiet olejowy, przeznaczony do czyszczenia systemu
Układ wentylacji skrzyni korbowej wraz z EGR, odprowadza zanieczyszczenia do kolektora ssącego i na zawory dolotowe. Im więcej zanieczyszczeń w spalinach, tym szybciej dochodzi do blokowania EGR. W konsekwencji zanieczyszczają się zawory ssące i kolektor dolotowy.
Zanieczyszczany, przez odmę i EGR, kolektor ssący, w nieodpowiedni sposób (brak zawirowania) dostarcza do komór spalania za mało powietrza.
Źle skomponowana mieszanka paliwowo- powietrzna, spalając się w komorach, doprowadza do powstawania, jeszcze większych zanieczyszczeń.
Sposób naprawy usterki.
Należy oczyścić :
Wtryskiwacze
Komory spalania
Rowki i pierścienie uszczelniające cylindry
Układ smarowania
Układ kolektora ssącego
Zawory ssące
Do oczyszczenia układu dolotowego i zaworów ssących, wybraliśmy ręczną procedurę, zakładającą demontaż kolektora. Sposób naprawy usterki zakłada m.in Czyszczenie zaworów silnik TSI
Przed przystąpieniem do oczyszczania wlano do baku , do 30 litrów benzyny : 1 x Forte Fuel System Cleaner oraz 1 x Forte Petrol Saver
Do układu smarowania, do brudnego oleju dodano olej czyszczący 2 x Forte Motor Flush (po 400ml) – razem 0,8 litra
Zawory i kolektor zostały oczyszczone ręcznie, przy użyciu 1 x Forte Valve Cleaner
Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.