Awaria systemu wtrysku

Awaria systemu wtrysku może być spowodowana wieloma czynnikami. Na ogół nie towarzyszą jej żadne charakterystyczne symptomy, które mogłyby ustrzec kierowcę przed pojawieniem się na desce rozdzielczej kontrolki, o usterce systemu wtrysku. Kiedy kontrolka już się zapali i powiadomi nas o błędzie domyślnym, powinniśmy jak najszybciej zdiagnozować przyczynę awarii i ją usunąć.

Awaria a dalsza jazda

Do awarii systemu wtrysku dochodzi najczęściej podczas jazdy. Wielu kierowców nie dostrzega żadnej różnicy w pracy silnika, a jedynym objawem usterki jest świecąca się kontrolka silnika. Jej pojawienie się na desce rozdzielczej nie oznacza, że musimy natychmiast zjechać na pobocze i dzwonić po pomoc drogową, która odholuje nasz samochód do wybranego warsztatu. Do warsztatu dojechać możemy sami, ale nie powinniśmy z tym zwlekać.

Wśród mechaników możemy się w tej sytuacji spotkać z określeniem „awaryjnego zarządzania silnikiem”. Oznacza to, że silnik pracuje, ale z jakiegoś powodu parametry jego pracy są nieprawidłowe. Eksploatacja silnika w trybie awaryjnego zarządzania może być powodem poważnej awarii, a co za tym idzie wiązać się z kosztownymi naprawami.

Przyczyny awarii systemu wtrysku

Nieprawidłowe parametry pracy silnika mogą być spowodowane wieloma czynnikami:

  • złą mieszanką paliwa i powietrza,
  • problemami z zapłonem,
  • zalanym katalizatorem,
  • uszkodzeniami mechanicznymi.

Powodem zapalenia się kontrolki systemu wtrysku może być również zatankowanie paliwa niskiej jakości.

Czy można uniknąć awarii?

Awaria systemu wtrysku to usterka, której wbrew pozorom możemy w łatwy sposób zapobiec. Jednym z warunków prawidłowej pracy silnika jest tankowanie na sprawdzonych stacjach paliw – im wyższej jakości paliwo tankujemy, tym mniejsze prawdopodobieństwo zanieczyszczenia silnika i ewentualnych nieprawidłowości. Warto również pamiętać o regularnym czyszczeniu układu zasilania paliwa, w tym wtryskiwaczy, katalizatora i sondy lambda. Gromadzące się w układzie spalania zanieczyszczenia bywają częstymi przyczynami awarii.


Pomoc Forté
Awaria systemu wtrysku

więcej artykułów »

Aktualności
#7 Filtr DPF/FAP całkowita blokada – jak usunąć ustarkę

Usterka filtra cząstek stałych DPF/FAP, w postaci jego całkowitej blokady, powoduje brak możliwości uruchomienia silnika. Przy...
czytaj więcej

#6 Filtr DPF/FAP tryb awaryjny- jak usunąć usterkę.

Usterka filtra cząstek stałych DPF/FAP, w postaci trybu awaryjnego silnika, jest dość kłopotliwa. Przy poruszaniu sie...
czytaj więcej

więcej aktualności »

Zamów
produkty
Forté ›

Infolinia 504 678 288

Kontakt pon.-pt. w godz. 9:00 - 18:00

Youtube Forté
Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies. OK