Marznięcie układu wentylacji skrzyni korbowej

Zbliża się okres niskich temperatur, w związku z tym możliwość pojawienia się usterek, takich jak: marzniecie oleju i tworzenie się w nim, zanieczyszczenia potocznie zwanego “majonezem” . które zamarzając tworzy tzw. „biały osad”. Podatną na tą usterkę jest grupa pojazdów używanych na krótkich dystansach.

 Niskie temperatury i możliwości awarii silnika:

Zanim silnik osiągnie temperaturę pracy, w jego wnętrzu zostanie zgromadzona znaczna ilość wody w postaci kondensatu pary. Powszechnie znane jest zjawisko, które zachodzi podczas pracy silnika, w którym spalenie 1 litra paliwa powoduje jednoczesne wytworzenie 1 litra wody.
Większość, wytworzonej wody opuszcza silnik poprzez układ wydechowy, jako płyn lub jako kondensat pary. W niskich temperaturach panujących na zewnątrz, jest to widoczne w postaci białego dymu (pary) wydobywającej się z rury wydechowej , lub w postaci kropli.
Pozostała ilość wody, żeby silnik pracował poprawnie, musi wydostać się poprzez system przewietrzania skrzyni korbowej na zewnątrz układu olejowego, wprost do kolektora ssącego.

Ponieważ zaraz po uruchomieniu i jeździe na krótkich dystansach, części silnika są zimne, skondensowana woda osadza się w formie kropel w cylindrach lub gromadzi się w dolnej części systemu przewietrzania skrzyni korbowej. Gdy ta ilość wody połączy się z olejem, powstaje emulsja. potocznie znana jako “biały osad” lub “majonez”. Na skutek tego procesu, olej traci właściwości smarne i chroniące silnik.

Dodatkowe źródła ryzyka w zimie:

Podczas wystąpienia zjawiska tworzenia się “majonezu” , przy temperaturze poniżej zera, substancja ta może zamarznąć i zablokuje kanały olejowe, co może spowodować bardzo poważne uszkodzenie silnika.

Czysty silnik działa lepiej !

 

Wobec tego jest niezbędne żeby podczas regularnych serwisów, dokonywać kontroli czystości układów: olejowego oraz wentylacji skrzyni korbowej.

REKOMENDACJE FORTÉ:

Regularne oczyszczanie układu olejowego przy pomocy Forte Motor Flush , przy każdym serwisie oraz dodawanie do nowego oleju Forte Top End Treatment i Forte Automatic Transmission Treatment, zapobiegną powstawaniu zjawiska tworzenia się “majonezu” oraz dostarczą olejowi optymalne właściwości smarowania silnika.

Przeczytaj także Biuletyn Techniczny Forte GEN 03.026/3, zamieszczony w dziale biuletyny techniczne, na naszej stronie internetowej, dostępny po uprzednim zalogowaniu się .


« powrót do Aktualności


Pomoc Forte
Czyszczenie wtryskiwaczy Diesla. Forte Diesel Injector Treatment

więcej artykułów »

Aktualności
Utrata mocy i optymalnej pracy silnika Porsche 928- proces naprawy Forte

Utrata mocy i optymalnej pracy silnika Porsche 928- proces naprawy metodami i preparatami Forte Usterki silnika Porsche...
czytaj więcej

Olej dostał się do filtra cząstek stałych w wyniku awarii turbiny

Film pokazuje w jaki sposób można usunąć olej  : filtra cząstek stałych , intercoolera lub katalizatora...
czytaj więcej

więcej aktualności »


Infolinia (+48) 501 059 474

Skype Zadzwoń: romang

Kontakt pon.-pt. w godz. 9:00 - 18:00

ul. Połczyńska 93/7, 01-301 Warszawa

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies. OK