Forté DPF Cleaner and Regenerator. Czyszczenie filtra cząstek stałych DPF/FAP

Forté DPF Cleaner and Regenerator. Czyszczenie filtra cząstek stałych DPF/FAP

Czyszczenie filtra cząstek stałych DPF/FAP nigdy nie było tak łatwe jak z Forté DPF Cleaner and Regenerator

Forté DPF Cleaner and Regenerator

  • Zmniejsza ilość sadzy w filtrze cząstek stałych, podwyższając liczbę cetanową wpływa na lepsze spalanie paliwa,
  • Obniża temperaturę spalania sadzy zwiększając możliwość biernej regeneracji,
  • Poprawia oddzielanie wody w filtrze paliwa,
  • Podwyższa ochronę antykorozyjną elementów układu paliwowego,
  • Poprawia smarowanie elementów systemu paliwowego,
  • Przeznaczony do wszystkich rodzajów olei napędowych w tym bio-diesla do normy B30 włącznie,
  • Zmniejsza hałas podczas spalania mieszanki paliwowo powietrznej.

Wyjątkowa formuła naszego innowacyjnego preparatu powoduje, że regeneracja filtra cząstek stałych przebiega pomyślnie dzięki m.in. obniżeniu temperatury spalania sadzy, która zebrała się w filtrze, ale nie tylko. 

Skąd biorą się problemy z filtrem cząstek stałych?

Nowoczesne silniki wysokoprężne w celu zmniejszenia emisji sadzy i pyłów są wyposażone w filtry cząstek stałych. Powoduje to osadzanie się w nim sadzy, która w procesie regeneracji jest dalej spalana – potocznie mówi się wtedy, że przeprowadzane jest tzw. „wypalanie filtra cząstek stałych”. Pozostałości tego procesu w postaci CO2, mogą bezpiecznie opuścić układ wydechowy.

Do pełnego czyszczenia filtra cząstek stałych DPF/FAP

czyli jego wypalenia, wymagana jest temperatura nie mniejsza niż 550°C. W pojazdach użytkowanych w normalnym cyklu szosowo-miejskim warunek ten jest rzadko uzyskiwany. Jeżeli filtr nie osiągnie takiej temperatury, regeneracja, proces czyszczenia filtra cząstek stałych z sadzy nie będzie w pełni przeprowadzona lub nie zostanie w ogóle zapoczątkowana, czego efektem końcowym jest zatkany filtr cząstek stałych. Dodatkowo w cyklu jazdy miejskiej często dochodzi do przerwania procesu „wypalania” z powodu zbyt krótkich odcinków jazdy.

W większości pojazdów regeneracja filtra cząstek stałych

może być przeprowadzona dzięki dodatkowej dawce paliwa dostarczanej po wtrysku zasadniczym, przez główne wtryskiwacze lub przez jeden dodatkowo zamontowany w systemie. Ta dodatkowa porcja paliwa, spalając się w katalizatorze, zapewnia temperaturę 550°C, wymaganą do wypalenia sadzy w filtrze cząstek stałych. Żeby dodatkowe paliwo zostało zużyte do wypalenia sadzy niezbędny jest również tlen (O2). Jeżeli nie ma go w wystarczającej ilości, paliwo to wytworzy tylko i wyłącznie dodatkową ilość sadzy, która zatyka filtr cząstek stałych DPF/FAP.

W silnikach, szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach

lub z małą szybkością (miasto, korki), system usiłuje przeprowadzić jak najpełniejszą regenerację filtra. Oznacza to, że nawet sprawnie działający system regeneracji nie jest w stanie jej w pełni wykonać, z uwagi na nieodpowiednie dla tego procesu warunki jazdy. W konsekwencji ilość sadzy, gromadzącej się w filtrze, będzie wzrastać, czego z kolei efektem będzie szybsze osiągnięcie finalnego niechcianego rezultatu, jakim jest zapchany filtr cząstek stałych.

Niewłaściwy kształt strumienia wtryskiwanego paliwa spowodowany zanieczyszczonymi wtryskiwaczami oraz zakłócenia w przepływie powietrza przez brudny kolektor dolotowy i zawór EGR, powodują niepełne spalanie mieszanki, a w konsekwencji obniżenie temperatury spalania. Skutkiem tego nie dochodzi do pełnej regeneracji filtra.

 Forté DPF Cleaner and Regenerator jest wielofunkcyjnym produktem naftowym,

przeznaczonym do silników diesla, który skutecznie regeneruje filtry DPF/FAP  i doprowadza do tego, że proces czyszczenia filtra cząstek stałych faktycznie przebiega pomyślnie. Dodaje się go w celu obniżenia temperatury spalania sadzy, aby umożliwić pełne wypalanie filtra cząstek stałych. Jest preparatem stworzonym na bazie nanotechnologii posiadającym miniaturowe molekuły ceru, które pokrywając w maksymalnym stopniu cząsteczki sadzy powodują jej spalanie w niższych niż normalnie temperaturach. Dzięki temu wypełnienie filtra sadzą jest minimalizowane. Specjalna domieszka podwyższa wartość cetanową paliwa od 2 do 4 punktów i w zależności od jakości paliwa, do którego będzie dodany preparat poprawia spalanie, co podnosi temperaturę gazów wydechowych.

Forté DPF Cleaner and Regenerator zawiera substancje:

  1. anty-korozyjne, chroniące elementy układu zasilania paliwa,
  2. oczyszczające układ zasilania paliwa,
  3. smarujące, podnoszące stopień nasmarowania elementów układu wtryskowego.

KORZYŚCI DLA UŻYTKOWNIKA

W warunkach częstej jazdy na krótkich dystansach lub z małą szybkością (miasto, korki ) będzie dochodziło do niskiego poziomu osadzania się sadzy w filtrze. W związku z tym zmniejszy się liczba rozpoczętych procesów regeneracji, a tym samym konieczność dodatkowych wtrysków paliwa, co spowoduje jego oszczędność. Proces czyszczenia filtra cząstek stałych DPF-FAP będzie bardziej kompletny

WSKAZÓWKI DLA UŻYTKOWNIKÓW

Stosować Forté DPF Cleaner and Regenerator – 1 dawkę (400 ml) wlewając do baku max do 50 litrów paliwa (0,8 % pojemności) w celu polepszenia spalania paliwa, a w sytuacji jazdy na krótkich dystansach lub z małą szybkością, co 5 000 km, żeby wspomóc proces regeneracji filtra.

Czysty Silnik Działa Lepiej!


Forté jest częścią ITW

Umieszczamy na Twoim urządzeniu pliki cookie, celem usprawnienia działania tej strony www. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie zamieściliśmy w naszej Polityce plików cookies.

ZAMKNIJ