Czyszczenia filtra cząstek stałych DPF-FAP, nigdy nie była tak łatwa jak z Forte DPF Cleaner and Regenerator.
Nowoczesne silniki wysokoprężne w celu zmniejszenia emisji sadzy i pyłów, są wyposażone w filtry cząstek stałych (DPF). Spaliny są oczyszczane w filtrze, Powoduje to osadzanie się w nim sadzy, która w procesie regeneracji jest dalej spalana – potocznie mówi się wtedy, że przeprowadzane jest tzw. „wypalanie filtra cząstek stałych”. Pozostałości tego procesu w postaci CO2, mogą bezpiecznie opuścić układ wydechowy.
czyli wypalenia sadzy w filtrze, wymagana jest temperatura nie mniejsza niż 550°C, co w pojazdach użytkowanych w normalnym cyklu szosowo-miejskim, jest rzadko spotykane. Jeżeli filtr nie osiągnie takiej temperatury, regeneracja ,proces czyszczenia filtra cząstek stałych DPF-FAP z sadzy nie będzie w pełni przeprowadzona lub nie zostanie w ogóle zapoczątkowana, czego efektem końcowym jest zatkany filtr cząstek stałych.
może być przeprowadzona dzięki dodatkowej dawce paliwa dostarczanej po wtrysku zasadniczym, przez główne wtryskiwacze lub przez jeden dodatkowo zamontowany w systemie. Ta dodatkowa porcja paliwa, spalając się w katalizatorze, zapewnia temperaturę 550°C, wymaganą do wypalenia sadzy w filtrze cząstek stałych. Żeby dodatkowe paliwo zostało zużyte do wypalenia sadzy niezbędny jest również tlen (O2). Jeżeli nie ma go w wystarczającej ilości, paliwo to wytworzy tylko i wyłącznie dodatkową ilość sadzy, która zatyka filtr cząstek stałych DPF.
lub z małą szybkością (miasto, korki), system usiłuje przeprowadzić jak najpełniejszą regenerację filtra. Oznacza to, że nawet sprawnie działający system regeneracji nie jest w stanie jej w pełni wykonać, z uwagi na nieodpowiednie dla tego procesu warunki jazdy. W konsekwencji ilość sadzy, gromadzącej się w filtrze, będzie wzrastać, czego z kolei efektem będzie szybsze osiągnięcie finalnego niechcianego rezultatu, jakim jest zapchany filtr cząstek stałych.
Niewłaściwy kształt strumienia wtryskiwanego paliwa spowodowany zanieczyszczonymi wtryskiwaczami oraz zakłócenia w przepływie powietrza przez brudny kolektor dolotowy i zawór EGR, powodują niepełne spalanie mieszanki, a w konsekwencji obniżenie temperatury spalania. Skutkiem tego nie dochodzi do pełnej regeneracji filtra.
przeznaczonym do silników diesla, który skutecznie regeneruje filtry DPF/FAP i doprowadza do tego, że proces czyszczenia filtra cząstek stałych DPF-FAP, faktycznie przebiegło pomyślnie. Dodaje się go w celu obniżenia temperatury spalania sadzy, aby umożliwić pełne wypalanie filtra cząstek stałych. Jest preparatem stworzonym na bazie nanotechnologii posiadającym miniaturowe molekuły ceru, które pokrywając w maksymalnym stopniu cząsteczki sadzy, powodują jej spalanie w niższych niż normalnie temperaturach. Dzięki temu wypełnienie filtra sadzą jest minimalizowane. Specjalna domieszka podwyższa wartość cetanową paliwa od 2 do 4 punktów i w zależności, od jakości paliwa, do którego będzie dodany preparat poprawia spalanie, co podnosi temperaturę gazów wydechowych. Forte DPF Cleaner and Regenerator zawiera substancje anty-korozyjne, chroniące elementy układu zasilania paliwa. Forte DPF Cleaner and Regenerator zawiera substancje oczyszczające układ zasilania paliwa. Forte DPF Cleaner and Regenerator zawiera substancje smarujące, podnoszące stopień nasmarowania elementów układu. wtryskowego.
W warunkach częstej jazdy na krótkich dystansach lub z małą szybkością (miasto, korki ) będzie dochodziło do niskiego poziomu osadzania się sadzy w filtrze. W związku z tym zmniejszy się liczba rozpoczętych procesów regeneracji, a tym samym konieczność dodatkowych wtrysków paliwa, co spowoduje jego oszczędność. Proces czyszczenia filtra cząstek stałych DPF-FAP będzie bardziej kompletny
Stosować Forte DPF Cleaner and Regenerator – 1 dawkę (400 ml) wlewając do baku max do 50 litrów paliwa (0,8 % pojemności) w celu polepszenia spalania paliwa, a w sytuacji jazdy na krótkich dystansach lub z małą szybkością, co 5 000 km, żeby wspomóc proces regeneracji filtra.
Wypełnij formularz, a my podamy ci adres gdzie znajdziesz nasze innowacyjne preparaty skutecznie oczyszczające podzespoły silnika.
Infolinia (+48) 501 059 474
E-mail roman.gradkowski@forte-nwe.pl
Kontakt pon.-pt. w godz. 9:00 - 18:00
ul. Połczyńska 93/7, 01-301 Warszawa