Usterki w silniku Ford S Max 2.0 EcoBoost brak mocy i wypadanie zapłonów

Procedura oczyszczająca Forte, eliminująca usterki:

  1. wypadanie zapłonów
  2. obniżka mocy
  3. nierównomierne obroty
  4. obniżka ciśnienia sprężania na jednym cylindrze

Metoda Forte polega na jednoczesnym oczyszczaniu układów silnika:

  1. zasilania paliwa
  2. smarowania
  3. kolektora i zaworów ssących

Użyto  następujących preparatów:

  1.     1 x Forte Fuel System Cleaner + 1 x Forte Petrol Saver do baku
  2.     1 x Forte Valve Cleaner  podano na tłoki, zawory i do kolektora
  3.     2 x Forte Motor Flush do czyszczenia układu smarowania
  4.     1 x Forte Top End Treatment + 1 x Forte Oil Fortifier do nowego oleju

W celu wyeliminowania usterek w silniku Ford S Max 2.0 EcoBoost,  przeprowadzono oczyszczanie w następujący sposób:

1. Wlano dwa preparaty do baku, do ok 30 litrów paliwa : 1 x Forte Fuel System Cleaner (oczyszcza wtryskiwacze, pompy, bak i przewody paliwowe + 1 x Forte Petrol Saver (oczyszcza komory spalania, denka tłoków, rowki i pierścienie, uszczelniające cylindry, katalizator i sondy lambda)

2. Preparat Forte Valve Cleaner podano na tłoki przez gniazda, odkręconych świec. Preparat podano w sumie 4 razy, po każdym rozprowadzono produkt po cylindrach, przekręcając ręcznie wałem korbowym. Następnie odczekano 15 min. w celu przereagowania płynu z nagarem na w rowkach pierścieni tłokowych

3. Po demontażu kolektora znaleziono pozycję, w której 3 pary zaworów były szczelnie zamknięte a jedna para otwarta. Podano na zawory Forte Valve Cleaner i po 12 godzinach przystąpiono do usunięcia rozmiękczonych zanieczyszczeń, początkowo z 3 zamkniętych par zaworów. Następnie oczyszczono 4 parę, po zmianie ich położenia na pozycję zamkniętą.

4. Usunięto nadmiar płynu z trzech par zaworów, używając szmatki, drucianego pędzelka i sprężonego powietrza, oczyszczono je do białego metalu.

5. Po zmontowaniu kolektora ssącego, do układu olejowego, przed wymianą oleju wlano 2 x Forte New Generation Motor Flush i wykonano 50 km, z małą szybkością obrotową max. 3000 obr/min, jazdę testową

6. Wymieniono olej i filtr 7. do nowego oleju dodano 1 x Forte Top End Treatment + 1 x Forte Oil Fortifier.

Rezultaty:

  1. podniosła się kompresja w jednym cylindrze z 11,0 do 12,5 bar-a
  2. wzrosła moc
  3. wzrosła dynamika i ustabilizowała się praca silnika
  4. nie zaobserwowani błędów wypadania zapłonów

Forté jest częścią ITW