Forté New Generation Motor Flush . Czyszczenie układu smarowania – płukanka

Forté New Generation Motor Flush . Czyszczenie układu smarowania – płukanka


Forté New Generation Motor Flush  jest przeznaczony do czyszczenia układu olejowego z nagaru (odblokowuje zapieczone pierścienie) i osadów.

Forté New Generation Motor Flush jest to płukanka jakości Premium. Gwarantuje 100% bezpieczeństwa dla twojego silnika (przy stosowaniu się do zaleceń producenta). Spełnia normy olejowe API, ACEA i ILSAC.

Preparat New Generation Forté Motor Flush  jest złożoną mieszanką specjalnych rozpuszczalników, środków rozpraszających i czyszczących, modyfikatorów tarcia, dyspergatorów. Należy go dodać do zużytego oleju silnikowego przed jego wymianą.

Uwaga!!! Bazą naszej płukanki nie jest rozpuszczalnik tylko olej syntetyczny. To właśnie dlatego jest ona wysoce bezpieczna!

Preparat New Generation Forté Motor Flush  został specjalnie opracowany w celu efektywnego czyszczenia wnętrza silnika, przy zachowaniu optymalnego smarowania jego wewnętrznych elementów. Posiada podwojoną ilość środków smarnych (w stosunku do poprzedniej wersji tego produktu), dzięki czemu jest tak bezpieczny, że producent pozwala na jazdę z wlanym środkiem do brudnego oleju na dystansie do 50 km w tzw. trybie jazdy eko. Takie zastosowanie sprawia, że układ olejowy jest efektywniej czyszczony z uwagi na wyższe ciśnienie przepływu oleju.

Preparat New Generation Forté Motor Flush jest nieszkodliwy dla elementów silnika, w tym również dla układu oczyszczania spalin. Produkt ten nadaje się do stosowania ze wszystkimi rodzajami olejów silnikowych, których klasyfikacja i specyfikacje są zgodne z ACEA, API, ILSAC oraz wymaganiami poszczególnych producentów pojazdów.

Preparat Forté New Generation Motor Flush można bezpiecznie stosować w silnikach z „mokrym” sprzęgłem (np. motocyklowych), ponieważ produkt ten nie powoduje zmiany właściwości ciernych oleju silnikowego.

W celu udowodnienia bezpieczeństwa stosowania naszej płukanki New Generation Motor Flush zleciliśmy niezależne badanie laboratoryjne mieszaniny preparatu z olejem silnikowym. Wynika z niego, że ilość dodatków przeciwzużyciowych AW dla samego oleju oraz dla mieszaniny jest praktycznie taka sama. Ponadto znacznie wzrosła ilość dodatków przeciwzatarciowych EP, dzięki czemu nie ma ryzyka wystąpienia suchego tarcia po zastosowaniu naszej płukanki.

Forte- badanie laboratoryjne New Generation Motor Flush

Środek Forté New Generation Motor Flush stosowany zgodnie z zaleceniami zapewnia następujące korzyści:

  • Oczyszcza skrzynię korbową – usuwa osady olejowe,
  • Oczyszcza układ smarowania z nagaru,
  • Neutralizuje kwasowość pozostałego oleju silnikowego,
  • Zapobiega zużywaniu pakietu dodatków w nowym oleju,
  • Oczyszcza rowki pierścieni tłokowych z nagaru,
  • Podwyższa kompresję i ciśnienie w cylindrach, odblokowuje zapieczone pierścienie,
  • Pozytywnie wpływa na układy regulacji zmiennych faz rozrządu (fazatory), zapewnia czyszczenie popychaczy hydraulicznych,
  • Przywraca utraconą moc silnika i zmniejsza zużycie paliwa.
  • Zmniejsza zużycie oleju

Przed wymianą oleju należy wyczyścić układ olejowy ze szlamu, osadu i innych zanieczyszczeń.

Jeśli chcesz, aby twój silnik pracował optymalnie, a właściwości dodatków uszlachetniających oleju działały prawidłowo, zadbaj o to, aby przed wlaniem nowego oleju dokładnie oczyścić układ smarowania silnika płukanką Forté New Generation Motor Flush.

 

Preparat może być stosowany zarówno w silnikach benzynowych jak i wysokoprężnych (diesla) a także hybrydach.

 

Ochronne działanie oleju silnikowego może zostać osłabione z powodu m.in.

  • rozcieńczenia oleju przez paliwo i wodę,
  • zlepiania się cząstek oleju poprzez absorpcję cząstek węgla lub czarnego osadu olejowego,
  • pozostawienia osadów w silniku po wymianie oleju,
  • wysokiej temperatury spowodowanej korozją i osadem kamiennym w układzie chłodzenia,
  • wysokim obciążeniem silnika spowodowanym osadzaniem się laku i nagaru itd.

W powyższych przypadkach olej nie może zapewnić prawidłowej ochrony elementom silnika pracującym pod dużym obciążeniem. Czas pomiędzy wymianami oleju określa się zależnie od ilości i jakości oleju silnikowego. Producenci pojazdów wydłużają interwały serwisowe w odpowiedzi na oczekiwania klientów – można tak postępować bez negatywnych rezultatów tylko pod warunkiem stosowania wyższej jakości oleju i wykonywania procedury – czyszczenie układu smarowania Forté New Generation Motor Flush z nagaru przed każdą wymianą oleju. W innym przypadku może dojść do nieodwracalnych uszkodzeń wielu elementów silnika (pamiętajmy, że opary olejowe przez odmę dostają się kolektora ssącego, EGR, turbosprężarki itd).

Z powodu zużywania się oleju, rowki pierścieni tłokowych zostają zanieczyszczone, co z kolei powoduje zmniejszenie kompresji i szczelności cylindrów. Sprawność silnika spada, wzrasta natomiast emisja sadzy. W tym samym czasie system recyrkulacji gazów spalinowych odprowadza część oparów olejowych do układu dolotowego. Wskutek tego, jego wewnętrzne elementy są zanieczyszczane np. kanał dolotowy, zawory zawirowujące i zawory dolotowe.

Dodatkowo należy pamiętać, że olej silnikowy podlega procesowi starzenia się, który jest w pewnym stopniu analogiczny do procesu starzenia się paliwa. Cząstki paliwa, wody i pozostałości po spalaniu są wchłaniane przez olej, przez co nabiera on „kwasowości”. Podczas dłuższych przestojów jakość oleju ulega pogorszeniu, przez co pierścienie uszczelniające tracą swoją elastyczność oraz może dochodzić do korozji. Dlatego tak istotne jest stosowanie preparatu zapewniającego cykliczne usuwanie substancji zanieczyszczających układ.

Podczas spuszczania oleju aż 15 jego procent pozostaje w silniku. Razem z olejem pozostają osady w silniku, np. w głowicy, chłodnicy oleju, na powierzchniach pokrywy zaworów i skrzyni korbowej itd. Oznacza to, że po wymianie oleju nowy olej zostanie natychmiast zanieczyszczony, ponieważ środki czyszczące w nowym oleju rozpuszczają najpierw i absorbują pozostające po starym oleju osady. Z tego powodu zdolności oczyszczające nowego oleju są szybko zużywane, a następna wymiana oleju powinna mieć miejsce jeszcze przed upływem ustalonego okresu wymiany.

Zatem jak wymienić olej w samochodzie, aby olej silnikowy prawidłowo spełniał zadanie ochrony i smarowania?

Oczyszczanie układu smarowania z nagaru i osadu przeprowadza się za pomocą środka Forté New Generation Motor Flush. Dzięki temu, olej ponownie przywiera do wszystkich powierzchni i przywracana jest warstwa smarująca.

Dzięki czyszczeniu zostają rozpuszczone wszelkie osady laku na ściankach cylindrów, pierścieniach tłokowych oraz nagaru w rowkach pierścieni tłokowych i na górnych powierzchniach tłoków, powyżej uszczelniających pierścieni tłokowych. W następstwie tego, pierścienie tłokowe dobrze przylegają na warstwie smarującej, co z kolei wpływa na zmniejszenie zużycia oleju silnikowego.

  • Sposób użycia podczas napraw lub przy przebiegu ponad 100 tys. km. :

Przy pierwszym kontakcie z preparatem lub podczas napraw najlepsze efekty daje zastosowanie preparatu Forté New Generation Motor Flush w ilości 1 dawki (400 ml) na 2 litry pojemności układu olejowego

Sposób Stosowania:

Wyczyścić układ olejowy wybierając jedną z dwóch procedur:

  1. Procedura – płukanie podczas jazdy, po kontroli oleju i stwierdzeniu, że olej nie jest nadmiernie zagęszczony lub bardzo brudny – wlać odpowiednią ilość Forté New Generation Motor Flush do brudnego oleju przed wymianą (nie przekraczać górnego poziomu oleju na bagnecie), wykonać ok 50 km przy niskich obrotach silnika i małych prędkościach max 100 km /godz.
  2. Procedura – wlać  odpowiednią ilość Forté New Generation Motor Flush do brudnego oleju, przed wymianą (nie przekraczać górnego poziomu oleju na bagnecie) płukać silnik na wolnych obrotach przez ok 1 godzinę (co 5 min. należy na chwilę podwyższyć obroty do 2,5 tys./min.

Następnie wymienić olej (na zalecany przez producenta silnika) i wlać do niego 1 x Forte Top End Treatment na każde 4 litry pojemności układu olejowego.

 

  • Sposób użycia podczas profilaktyki:

Wlać do brudnego oleju przed wymianą 1 x Forté New Generation Motor Flush na każde 4 litry pojemności układu olejowego i czyścić system przez 30 min. na wolnych obrotach, podwyższając na 2 sek. obroty do 3.500 lub gdy stary olej nie jest zbyt brudny i gęsty, wykonać ok 30 km przy niskich obrotach silnika i małych prędkościach max. do 100 km /godz.

Następnie wymienić olej i filtr, a do nowego oleju dolać 1 x Forté Top End Treatment na każde 4 litry pojemności układu olejowego

 

Czysty Silnik Działa Lepiej!

video
play-sharp-fill

Forté jest częścią ITW